مدیرکل ثبت اسناد خراسان جنوبی:
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۸ ماه اخیر شاهد افزایش ۸۰ درصدی سند مالکیت اوقاف در استان بودیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال هزار سند مالکیت کاداستر برای اسناد و املاک اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صادر می‌شود.
کد خبر: ۳۴۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 07 December 2016
قدرت‌الله حاجی‌پور صبح امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از وظایف کاری ما در اداره ثبت و اسناد سند دار کردن املاک است.

وی افزود: افرادی که به عنوان مالک برای ملکی ادعا دارند نقشه‌های املاک منطبق با استاندارد را به ما می‌دهند و ما آنها را در بانک جامع جانمایی می‌کنیم که از سوء استفاده افراد دیگر در امان باشد.

مدیرکل ثبت اسناد  و املاک خراسان جنوبی گفت: از زمان تقاضا تا صدور مالکیت املاک که فاقد سند هستند طبق روال تا مدت زمانی که شرایط احراز شود برای احراز آگهی‌هایی داده می‌شود و4 ماه بعد از زمان آگهی که پرسه زمانی خود را طی کرد اسناد به ثبت می‌رسد.

حاجی‌پور گفت: از اداره کل اوقاف و امور خیریه درخواست داریم تا نقشه‌هایی که ادعای مالکیت دارند را به ما بدهند تا بتوانیم آنها را جانمایی کنیم و در این راستا برای سنددار کردن آنها تلاش می‌کنیم.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون 110 سند مالکیت به نام اوقاف خراسان جنوبی صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد به هزار سند مالکیت کاداستر (نقشه برداری ثبتی که ارزش حقوقی داشته باشد) برسد.

مدیرکل ثبت واسناد خراسان جنوبی گفت: از دیگر برنامه‌های ما تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای است که این اسناد از دفترچه‌ای به سند تک برگ تبدیل می‌شود و تلاش داریم تا برای اوقاف این روند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و خارج از نوبت انجام دهیم.

حاجی‌پور افزود: در 8 ماه اخیر درزمینه سند مالکیت افزایش 80 درصدی داشته‌ایم.

در این دیدار بر همکاری بیشتر بین اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی تأکید شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار