استاندار فارس گفت: تا زمانی که فاصله بین سپرده و تسهیلات بانکی فاصله ای نسبتا قابل ملاحظه باشد، مدیران بانک های ما انگیزه برای تلاش در زمینه جذب سرمایه گذار نخواهند داشت و چرا که هرگونه که مدیریت کنند باز بانک سودده خواهد بود.
کد خبر: ۳۳۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱ 05 December 2016
سید محمد علی افشانی یکشنبه در دیدار با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور در شیراز ضمن تاکید بر لزوم فعال شدن بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری ادامه داد: بانک های استان برای حمایت از تولید و پرداخت تسهیلات رونق تولید اقدامات و کارهای خوبی انجام داده اند و در این مرحله نوبت بخش خصوصی است تا وارد عمل شود.
استاندار فارس بیان کرد: بخش خصوصی باید طرح های دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی را به بانک ببرد و قطعا بانک ها هم با توجه به تمایلی که به پرداخت تسهیلات دارند حمایت خواهند کرد.
افشانی اظهار کرد: بخش خصوصی نباید منتظر پیگیری مدیر دولتی باشد بلکه باید راغبین به سرمایه گذاری را شناسایی و معرفی کند.
وی گفت: تا زمانی که فاصله بین سپرده و تسهیلات بانکی فاصله ای نسبتا قابل ملاحظه باشد، مدیران بانک های ما انگیزه برای تلاش در زمینه جذب سرمایه گذار نخواهند داشت و چرا که هرگونه که مدیریت کنند باز بانک سودده خواهد بود.
استاندار فارس افزود: قطعا این فاصله هرچه کمتر باشد مدیران بانک ها بیشتر ترغیب به جذب و حمایت از سرمایه گذاری می شوند در غیر این صورت امکان ندارد که سیستم بانکی ما فعال شود.
افشانی اظهار کرد: سیستم بانکی زمانی فعال خواهد شد که نرخ بهره پایین بیاید و فاصله آن با سود سپرده کم شود و مدیر بانک بداند که اگر پول در حسابش ماند دچار مشکل می شود و آن وقت تلاش می کند که پول را به سرمایه گذار بدهد و سرمایه گذار هم می داند که باید با این بهره قابل ملاحظه ای که قیمت تمام شده را بالا می برد با جدیت و تلاش بیشتر کار کند.
وی گفت: بانک های استان در بحث میزان مصارف به منابع در بین استان های کشور در رتبه های آخر قرار دارند که با توجه به مزیت ها و ظرفیت های استان، بانک ها باید برای بهبود این جایگاه فعالیت خود را بیشتر کنند.
افشانی اظهار کرد: استان فارس در طرح ارتقای تولید در کشور در جایگاه اول قرار دارد و 421 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
استاندار فارس، بانک ها را از پایه های اساسی توسعه دانست وگفت: اگر بانک ها آسیب ببینند نمی توانیم در مسیر توسعه گام برداریم.
وی افزود: امیدوارم کسانی که جز یاس و ناامیدی چیز دیگری در جامعه ترویج نمی کنند یک روز به این نقطه برسند که مهمترین و ضروری ترین نیاز هر جامعه برای توسعه امید است و یک انسان امیدوار می تواند در مسیر پیشرفت گام بردارد و چون آینده را روشن و امیدوار کننده می بیند در مسیر سرمایه گذاری نیز گام برمی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار