حامیان مردمی محیط زیست فراشبندی در اقدامی خودجوش دست به نجات درخت بنه در حال مرگ زدند.
کد خبر: ۳۳۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 05 December 2016
تابناک فارس به نقل از نخل بیدار: جمعی از جوانان و نوجوانان عشایر شش بلوکی تیره هیبت لو فراشبند در اقدامی خودجوش با شعار "درختان همچو انسان زندگانند"  جهت نجات درختان بنه در حال مرگ، به منطقه قشلاقی بندریگ و خرمالو در شرق شهرستان فراشبند عزیمت کرده و با بهره گیری از تجربیات بوم زیست ها و اهالی منطقه  درخت بنه  را به شیوه حمایتی نجات دادند.

نجات درختان بنه در فراشبند


درخت جوانی را که بعلت فرسایش خاک در بستر رودخانه قرار گرفته بود و ریشه آن از خاک بیرون زده و با خمیده شده خطر نابودی آن می رفت با تلاش این افراد مقاوم سازی شد.

قابل ذکر است درخت بنه از گونه های مقاوم و سر سبز منطقه زاگرس است که با شرایط سخت زیستی سازگاری بالایی دارد و با توجه به رشد کند و همچنین عمر طولانی آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

نجات درختان بنه در فراشبند


فریدون امیری کی از حامیان محیط زیست و مجری این طرح به خبرنگار نخل بیدار گفت: این طرح در راستای سیاست های هر شهروند یک محیط بان جهت فرهنگ سازی و پاسداری از طبیعت بعنوان میراث گذشتگان و امانت آیندگان  انجام گرفته است.

ایشان ابراز امید واری کردند که این کار بعنوان الگوی رفتاری دیگر هموطنان قرار گرفته و هر کس در سهم خود نسبت به این کار خداپسندانه اقدام نمایند.

نجات درختان بنه در فراشبند


امیری در پایان  ضمن تشکر از گروه کوهنوردی "آوا شیراز"  از اهالی منطقه عشایر نشین خرمالو، تیره هیبت لو  تقدیر نمود که با همکاری خود موجب عملیاتی شدن این طرح شدند..



نجات درختان بنه در فراشبند

نجات درختان بنه در فراشبند

نجات درختان بنه در فراشبند

نجات درختان بنه در فراشبند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار