عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این مطلب که اگر ترکیه این تصور را دارد که می تواند امپراطوری عثمانی را احیا کند در اشتباه است.
کد خبر: ۳۳۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶ 04 December 2016
ترکیه فکر احیای عثمانی را از سرش خارج کند
به گزارش تابناک فارس:محمدجواد جمالی نوبندگانی همچنین با اشاره به این مطلب که اتحادیه اروپا سال‌هاست ترکیه را برای پیوستن به این اتحادیه به دنبال خود می کشاند، بیان داشت: در حال حاضر ترکیه روابط خوبی با کشورهای اطراف ندارد چنانچه با عراق و سوریه مشکل داشته و نیمی از قبرس را هم به اشغال خود درآورده، همچنین با ایران دچار نوسان روابط بوده و با بلغارستان و ارمنستان هم سطح روابط پایینی دارد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این مطلب که اگر ترکیه این تصور را دارد که می تواند امپراطوری عثمانی را احیا کند در اشتباه است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که ترکیه با کشورهایی مثل ایران که دارای حسن همجواری، زبان، فرهنگ و دین مشترک است ارتباطات منطقه ای را افزایش دهد.
 
حشد الشعبی عراق مانند بسیج ایران می شود؟
محمدجواد جمالی نوبندگانی در واکنش به مصوبه اخیر پارلمان عراق مبنی بر تبدیل حشد الشعبی به یک نهاد قانونی، گفت: قطعا زمانی که مجلس عراق این گروه را به رسمیت بشناسد و فعالیت آن را قانونی اعلام کند، یک پشتوانه سیاسی و مردمی برای آنها ایجاد می شود.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کارکرد حشد الشعبی در عراق همانند بسیج در ایران است که مدت ها قبل به صورت یک نهاد قانونی پذیرفته و نهادینه شد، عنوان کرد: اگر حشد الشعبی به عنوان یک نهاد قانونی در نمی آمد، ممکن بود تحت فشار دولت ها قرار بگیرد.
وی افزود: از طرفی نهادی که از سوی پارلمان به رسمیت شناخته شده قطعا بودجه ثابتی نیز خواهد داشت و به ثبات می رسد و ازسوی دیگر حامیان تروریسم و کشورهای حامی آنها که همواره حشد الشعبی را متهم کرده و مورد انتقاد و فشار قرار می دادند، نمی توانند آنها را گروهی غیرقانونی بخوانند لذا این حرکت مثبتی ازسوی پارلمان عراق بود.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه پارلمان عراق دارای نمایندگانی از سلایق، مذاهب، قومیت و ادیان مختلف عراقی است، خاطرنشان کرد: به رسمیت شناخت حشد الشعبی و تبدیل این گروه به یک نهاد قانونی نشان از عملکرد خوب آنها داشته و اینکه توانسته اند حمایت اکثریت مجلس عراق را کسب کنند ضمن اینکه این موضوع اثبات شد که حشد الشعبی صرفا به دنبال حمایت از شیعیان نبوده و سرنوشت تمام ملت عراق برای آنها مهم است لذا حرکت رو به جلویی را در پیش دارند.
 
 نماینده نورآباد از اوضاع حوزه اش ناراضیست
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: تمدید قانون داماتو نقض آشکار توافق و مغایر با روح توافق ایران با گروه ۱+۵ است.
وی با بیان اینکه در کشور پروژه هایی تعریف شده است ادامه داد: به یکی از پروژه های حوزه انتخابیه اشاره می کنم که انتظار جدی برای اتمام آن وجود دارد 23 سال از روند شروع احداث سد پارسیان می گذرد و همچنان به پایان نرسیده که زیبنده دولت نیست.
گودرزی بیان کرد:در نامه اخیری به ریاست جمهوری به تفصیل توضیح دادم که سد پارسیان جاذبه اقتصادی دارد و از لحاظ فنی و اثرگذاری تاثیر بسزایی در حوزه اقتصادی می گذارد بنابراین انتظار داریم رئیس جمهور دستور ویژه ای برای پیگیری اتمام این سد داشته باشد و توجه شود که با منابع داخلی امکان اتمام سد وجود ندارد؛پس باید مجوزی برای ورود سرمایه خارجی به این پروژه صادر شود.
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس با انتقاد از وضعیت جاده های حوزه انتخابیه نسبت به تکمیل سریع جاده خوزستان به بوشهر تذکر داد و در ادامه گفت: با وجود اینکه "رستم "بیش از 10 سال است که به شهرستان تبدیل شده است،احداث بیمارستان در این شهرستان به تاخیر افتاده و انتظار داریم وزارت بهداشت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.
وی در آخر تاکید کرد:توجه به وضعیت فرهنگیان و معیشت آنها در واقع سرمایه گذاری در جامعه است؛چراکه تاثیر بسزایی در مسئله قاچاق و بزهکاری های اجتماعی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار