معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در دنیا بیش از 45 مخاطره طبیعی روی‌ داده که از این تعداد 30 مخاطره مربوط به استان فارس است.
کد خبر: ۳۳۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 04 December 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: بهنام سعیدی بعدازظهر امروز در کارگاه آموزشی مهارت‌های هماهنگی و مدیریت بحران با محوریت حمایت از کودکان با اشاره به اینکه ایران اسلامی جزء چهار کشور پرمخاطره جهان است، اظهار داشت: بیش از 90 درصد مناطق کشور ما با مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله روبه‌رو بوده و 70 درصد دیگر نقاط نیز با خشک‌سالی و بیابانی مواجه است.

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: در زلزله بم که به مدت 12.5 ثانیه روی داد، بیش از 3 هزار کشته، 5 هزار کودک یتیم، 9 هزار مجروح و 9 هزار زن بی‌سرپرست شدند و خسارت‌های روحی و روانی بسیاری بر مردم منطقه تحمیل شد.

سعیدی تصریح کرد: در حادثه زلزله بم مقام معظم رهبری فرمودند بم را زیباتر از گذشته می‌سازیم اما آثار روحی و روانی این حادثه همچنان در جوانان و اقشار مختلف جامعه پابرجاست و برای برون‌رفت از آن باید رهنمودهای معظم‌له را مدنظر قرار داد.

وی بیان داشت: با کاربردی کردن چنین کارگاه‌هایی علاوه‌بر اینکه مخاطرات طبیعی کاهش می‌یابد، در وقوع زلزله و سیل که قابل پیش‌بینی نیست می‌توان با آگاهی و آموزش پیشگیری، خسارات را به حداقل رساند.

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: کودکان در حوادث غیرمترقبه نسبت به دیگر اقشار جامعه آسیب‌پذیرتر هستند و باید برپایی چنین کارگاه‌هایی بیشتر موردتوجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار