مدیر کل دفتر حقوقی ،املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت:بهترین اقدام در زمینه حمایت قضایی همکاران فرهنگی ، پیشگیری است و برای این مهم بهترین اقدام آموزش مسائل حقوقی به فرهنگیان است.
کد خبر: ۳۳۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 03 December 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس:فریدون واسعی در گردهمایی پنج روزه روسای ادارات حقوقی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز گفت:کار حقوقی در آموزش و پرورش به دلیل نیاز به اظهار نظر و داشتن نظر کارشناسی در بسیاری از حوزه های کاری ، وسیع و گسترده است .
وی گفت: در گردهمایی کشوری روسای ادارات حقوقی در شیراز ، با توجه به راه اندازی سامانه املاک و اراضی آموزش و پرورش ،آموزش های لازم برای بهره گیری از آن داده خواهد شد.
واسعی گفت: در این همایش پنج روزه رسیدگی به موضوع تامین اجتماعی ، آیین نامه تضمین معاملات دولتی ، قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی ، بررسی موادی از قانون آیین دادرسی کیفری مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
مدیر کل دفترحقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: طی جلساتی که دراین چند روز با روسای ادارات حقوقی آموزش و پرورش سراسر کشور خواهیم داشت، مواردی همانند مراکز جانبی در آموزش و پرورش و باشگاه های فرهنگیان ، خانه های معلم و مطالبات از شهرداری در زمینه عوارض و ... نیز طرح خواهد شد.
وی گفت: مستند سازی ، اخذ اسناد آموزش و پرورش و رسیدگی به برخی از قوانین و مرور بخش هایی از آنها همانند ممنوعیت بگار گیری بازنشستگان ، تصمیم گیری در زمینه فروش یا اجاره املاک مازاد آموزش و پرورش ، اراضی دارای کاربری آموزشی و رفع موانع و مشکلات آنها ،بررسی قانون متعهدین خدمت که از سال 91 احیاء شده ، قانون تشکیل شوراها و بررسی مباحث حقوقی مدارس غیر دولتی در این جلسات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
واسعی در ادامه گفت: یکی از دغدغه های جدی اداره کل حقوقی وزارت آموزش و پرورش ، جذب و نگه داشت نیروهای توانمند در این حوزه است زیرا کار حقوقی در آموزش و پرورش با فعالیت حقوقی در بخش آزاد قابل مقایسه نیست و برای اصلاح و تقویت این جایگاه درآموزش و پرورش ، علاوه بر تقویت ساختار حقوقی آن دراستان ها ، باید انگیزه های لازم برای ادامه فعالیت نیروها در این حوزه را نیز فراهم کرد.
مدیر کل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش در زمینه حمایت قضایی از همکاران فرهنگی نیز گفت: حمایت قضایی از فرهنگیان در زمینه مشکلاتی که به واسطه انجام وظیفه و فعالیت در پست های مختلف اتفاق می افتد که این مهم به صورت جدی مورد پی گیری است .
وی همچنین گفت: فراتر از این نیز با توجه به بروز مشکلات احتمالی برای همکاران در مورد مسائل غیر اداری ، این اداره در حد توان خود در زمینه ارائه مشاوره و یا تنظیم اسناد حقوقی همکاری لازم را خواهد داشت.
واسعی همچنین گفت: بهترین اقدام در زمینه حمایت قضایی همکاران فرهنگی ، پیشگیری است و برای این مهم بهترین اقدام آموزش حقوقی آنها است تا در کنار حمایت قضایی و مشاوره حقوقی ، آگاهی های شغلی لازم برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات را نیز کسب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار