مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری از صدور رای به نفع بیت‌المال در مهمترین پرونده زمین خواری فارس پس از 5 سال رسیدگی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 03 December 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي منابع طبيعي و آبخيزداري استان فارس: مهرزاد بوستاني شنبه 13 آذر اعلام كرد: براساس راي صادره در مهمترين پرونده زمين‌خواري استان فارس، 700 هکتار از اراضی تصرف شده به بیت‌المال بازگردانده مي‌شود.

وي توضيح داد: با پیگیری‌های حقوقی منابع طبیعی فارس و شهرستان سروستان و حمایت جدی دستگاه قضایی، مهمترين و حساس‌ترين پرونده اختلافي با متصرفان و زمين‌خواران به سرانجام رسيد و 700 هكتار از اراضي ملي به بيت‌المال باز گشت.

بوستاني ادامه داد: در سال 90 فردی با ترفندهای مختلف و به‌دلیل اینکه اجرای مقررات ملی در پلاک قلات سروستان مربوط به سال 52 بود، موفق به اخذ حکم اثبات مالکیت دو دانگ از شش دانگ این پلاک به میزان 700 هکتار شده بود که اداره منابع طبیعی شهرستان سروستان با همکاری و تعامل مرتعداران و دامداران این منطقه و با ارائه مستندات لازم مبنی بر ملی بودن این اراضی به این رای اعتراض کرده و پرونده به منظور پیگیری‌های بیشتر مجددا به دستگاه قضایی ارجاع شده بود.

او اضافه كرد: پس از کش و قوس‌های فراوان و با تداوم بررسی و تحقیقات کارشناسی مشخص شد که رای مذکور در این دادنامه بدون اخذ استعلام از اداره منابع طبیعی صادر شده بود كه در نهایت با گذشت پنج سال از زمان ثبت پرونده در دادگاه سروستان، رای قطعي به نفع منابع طبيعي صادر و زمينه بازگشت اراضي به دامان بيت‌المال فراهم شد.

مدير کل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه اين اراضي مدت‌ها در مالکیت یک شخص قرار گرفته بود، گفت: صدور این رای رضایت جمع کثیری از مرتعداران منطقه را به دلیل فراهم شدن امکان اجرای طرح‌های مرتعداری به دنبال داشت.

بوستاني با يادآوري اينكه شهروندان مي‌توانند هرگونه اطلاعاتي در خصوص زمين‌خواري را با تلفن رايگان 1504 اطلاع‌ رساني كنند، گفت: علاوه بر اين پرونده، از ابتداي سال 95 تاكنون 800 هكتار از اراضي ملي در قالب 171 پرونده رفع تصرف و به بيت‌المال بازگردانده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار