مدیرعامل پست بانک ایران: یک میلیارد تومان وجوه دریافتی از روستائیان شهیدآباد شهرستان سپیدان برگردانده می شود.
کد خبر: ۳۳۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 03 December 2016
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:خسرو فرحی در واکنش به انتشار اخبار مربوط به تجمع اعتراض آمیز اهالی روستای شهیداباد برای کلاهبرداری یکی از کارکنان پست بانک ایران با بیان اینکه تمام وجوه دریافتی از روستائیان شهیدآباد شهرستان سپیدان واقع در استان فارس بعد از اتمام مراحل رسیدگی تخلف فرد متصدی باجه درمراجع قضایی بازگردانده می شود از استرداد بخشی از این وجوه خبر داد و تاکید کرد : این بانک به همه تعهدات مالی خود به روستاییانی که از انان کلاهبرداری شده پایبند است.
وی تعداد باجه های پست بانک ایران را در مناطق روستایی کشور بالغ بر 12 هزار باجه برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی فعالیت این بانک تلاش شده است همه افرادی را که در این باجه ها فعالیت می کنند از میان نیروهای بومی در روستاها انتخاب می شوند از اینرو هیچ یک از این افراد در استخدام پست بانک ایران نیستند.
فرحی با اشاره به اینکه شعبه های پست بانک ایران بصورت خوشه ای در شهرستان ها وظیفه نظارت روزانه بر فعالیت های بانکی باجه های روستایی را برعهده دارند افزود : این نظارت ها شامل نرم افزار یکپارچه بانکی و بازرسی های میدانی بصورت حضوری است .
وی با ابراز تاسف از اینکه فرد خاطی از یک سال گذشته وجوه مردم را بدون ثبت در سامانه های بانک جمع اوری کرده است تاکید کرد : بازرسان بانک بلافاصله بصورت میدانی وارد عمل شدند و موفق شدند در دوم ابان امسال تخلفات این دفتر کارگزاری را کشف کنند.
فرحی به همکاری مقامات قضایی استان فارس در این خصوص و دستگیری فرد خاطی اشاره کرد و گفت : با توجه به تعیین تکلیف شدن تمام وجوه، بخشی از آن به صندوق دادگستری واریز و بخشی دیگر نیز به بانک مسترد شده است.
وی کل مبلغی را که از روستاییان اخذ شده است یک میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: پست بانک  ایران یک بانک دولتی است و همواره متعهد به ضوابط بانکی و تعهدات خود است از این رو اهالی این روستا و سایر روستاهای کشور نباید دغدغه ای داشته باشند.
فرحی مجموع تراکنش هایی را که در سال گذشته روستاییان در پست بانک ایران انجام داده اند بالغ بر 500 میلیون تراکنش دانست و از آنان خواست: از سپردن وجوه خود بدون دریافت اسناد معتبر خودداری کنند.
مدیرعامل پست بانک ایران با تاکید بر اینکه تمام سپرده های بانکی باید در دفترچه های روستاییان ثبت ماشینی شود بی توجهی به این موضوع را یکی از تخلفات کارگزار این بانک در روستای شهید اباد دانست.
فرحی گفت: هر چند تعداد تخلفات بانکی در این بانک با توجه به گستردگی آن اندک است اما تلاش خواهیم کرد در موارد نادر نیز با آنان برخورد شود.
وی با بیان اینکه صلاحیت شاغلان باجه های پست بانک ایران در روستاها به صورت دوره ای رسیدگی می شود تاکید کرد: در صورتی که این افراد فاقد صلاحیت باشند، بانک از ادامه همکاری با آنان خودداری می کند.
چند روز پیش جمعی از روستائیان شهید آباد شهرستان سپیدان استان فارس در اعتراض به کلاهبرداری متصدی باجه پست بانک ایران در مقابل این دفتر تجمع کردند و از مسئولان خواستند وجوه دریافتی آنان را بازگرداند.
متصدی بانک مبالغی را به بهانه سپرده گذاری با پرداخت سود 25 درصد و اعطای تسهیلات بانکی با 4 درصد از روستائیان به صورت دستی و خارج از ثبت در سیستم بانکی جمع آوری کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار