چقدر امتیاز در برجام دادید؟چه گرفتید؟/ با این همه صنعت در مرودشت چرا کاری پیش نمی رود؟/ اموال وقف را تاراج می کنند/ در برجام عجله شد/ گول حرف ها مفت هرمی ها را نخورید/ چرا شهرک صنعتی لامرد تعطیل شد؟/ زندگی مردم کر بدون کشاورزی متلاشی می شود
کد خبر: ۳۳۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 03 December 2016
فصل مشرک خطبه های ائمه جمعه فارس اشاره به بدعهدی آمریکا در موضوع برجام و لزوم پاسخ محکم به این عهدشکنیست.
 
به گزارش تابناک فارس:ائمه جمعه فارس با انتقاد از عملکرد دولت در رسیدگی به اتفاقات اخیر از جمله برخورد قطارها و فیش های نجومی خواستار برخورد جدی تر شدند.
 
امام جمعه شیراز بیان داشت : تمام دولتمردان ما بر نقض آشکار برجام اذعان دارند ، آنها تحریم های ایران را برای یک مدت 10 ساله تمدید کردند ، دولت و ملت باید پاسخی قاطع به پیمان شکنی آمریکا بدهند.نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان فارس به حوادث اخیر کشور نیز اشاره کرد و گفت : در این چند روز ما شاهد حوادث سختی بودیم که بعضی هایش رهبر معظم انقلاب فرمودند یا قصور بوده یا تقصیر و یا بی تدبیری ، زائران اربعین ما چندین هزار نفر شاید چند ده هزار نفر در مرز مهران بدون امکانات در هوای سرد بدون تکلیف ماندند.امام جمعه شیراز به حادثه برخورد دو قطار هم اشاره کرد و گفت : دو تا قطار راه می افتند علیرغم اینکه همه اعلام می کردند که دستگاه ها اتوماتیک شده و هر گونه خطری احساس می شود و هر گونه کم و زیادی اخطار داده می شود و بعد بیش از 50 نفر در آتش می سوزند و آخر هم خطای انسانی مطرح می گردد .
امام جمعه شیراز به موضوع فیش های نجومی هم اشاره کرد و گفت : درباره این فیش های نجومی مردم انتظار می کشیدند جوابی قاطع و قانع کننده داده شود اما هیچ کجا جوابی قاطع نبود. 
 
چقدر امتیاز در برجام دادید؟چه گرفتید؟
خطیب جمعه خرامه، خطاب به دولت سوال کرد: هدف از برگزاری مذاکرات چه بود؟ آیا دولت قصد داشت در این فرصت کوتاه مذاکرات را به نتیجه برساند؟ مگر قرار نبود تمام تحریم ها در همان روز اول به طور کلی برداشته شود؟ چقدر امتیاز دادید؟ چقدر تعداد سانتریفیوژها را کم کردید؟ چقدر درصد غنی سازی را پایین آوردید؟ چقدر اورانیوم غنی شده از کشور خارج کردید؟ مگر نه قلب راکتور اراک را از بتن پر کردید.
وی افزود: در مقابل چه کار کردید؟ آیا نفت به راحتی فروش میرود؟ آیا معالات بانکی به راحتی انجام می شود؟ آیا لوازم صنایع داخلی را به راحتی می توان خرید؟ آیا به توافق واقعی رسیدیم؟ فلسفه مذاکرات، گشایش زندگی مردم بود تا رکود اقتصادی از بین برود و اشتغال زایی شود، کارشناسان گزارش دهند که آیا سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیشتر شده است؟ 
 
با این همه صنعت در مرودشت چرا کاری پیش نمی رود؟
 امام‌جمعه مرودشت گفت: استعفای یک مدیرعامل در سطح کشور در مورد حادثه ریلی دردی را دوا نمی‌کند بلکه در این حادثه عناصر اصلی و تأثیرگذار باید به‌ طور کلی استعفا داده و پاسخگوی اتفاقات ناگوار باشند.
وی در مورد یک سری کمبودها در سطح این شهرستان نیز بیان داشت: باوجود کارخانه‌های متعدد اطراف مرودشت ازجمله پتروشیمی، در بحث تکمیل مصلای نماز جمعه و حوزه علمیه خواهران و پایانه مسافربری در این شهرستان و راه‌اندازی کتابخانه عمومی و مجهز و مکان مناسب برای استقرار امام‌جمعه و.... رنج می‌بریم و این در حالی است که یک عده از بازاریان و اصناف به‌صورت عمده در سطح این شهرستان فعالیت کرده و درآمد مطلوبی دارند اما هزینه‌های خود را در جاهای دیگر انجام می‌دهند و یا برای انتخابات آتی شورای شهر و روستا هزینه می‌کنند.
 
اموال وقف را تاراج می کنند
امام جمعه کازرون گفت: درگذشته نسبت به اموال وقف کم توجهی شده است برخی از دستگاه های دولتی و اماکن نظامی وانتظامی موقوفه هستند اگر حق وقف ادا نشود غصب است.
وی ادامه داد: در موضوع وقف باید به حفظ وقف واجرای نیت واقف توجه زیادی داشته باشیم نباید اموال وقف تاراج بشود و به اموال وقف چوب حراج بزنند.
 
در برجام عجله شد
امام‌جمعه قائمیه گفت: مسؤولان باعجله در قبول برجام اشتباه بزرگی کردند و امروز باید تاوان تعجیل در قبول برجام را بپردازیم.
 
گول حرف ها مفت هرمی ها را نخورید
امام جمعه اهل سنت خنج گفت:در مورد شرکت های هرمی گفت : مردم آگاه باشند شرکت های هرمی دام هایی گسترده اند تا سرمایه شما را بربایند آنها دنبال ربودن سرمایه شما هستند گول حرف های مفت را نخورید مسئولین قوه قضائی نیز با چنین شرکت های برخورد سخت خواهند داشت.
 
چرا شهرک صنعتی لامرد تعطیل شد؟
امام‌جمعه شهر مهر گفت: از مدیران استانی تقاضای پیگیری علت متوقف شدن فعالیت‌های شهرک صنعتی مهر را داریم.
 
زندگی مردم کر بدون کشاورزی متلاشی می شود
امام‌جمعه بخش کر گفت:برخی جریان‌های سیاسی به‌ محض نزدیک شدن به انتخابات باهدف بهره‌کشی حزبی و گروهی دم از حقوق دانشجو و جوان می‌زنند و از احساسات و شور جوانی بهره سیاسی می‌برند ازاین‌رو دانشجویان فهیم باید هشیار باشند که به‌جای آنکه تحت تأثیر جریان‌های سیاسی قرار گیرند، خود در جامعه تأثیرگذار باشند.
خطیب نماز جمعه بخش کر در ادامه با توجه به مشکلات کشاورزی این منطقه و بیان اینکه اگر تدبیر نشود زندگی مردم متلاشی می‌شود، از مردم و مسؤولان خواست با مشارکت یکدیگر نسبت به تشکیل کارگروه کشاورزی اقدام و چارجویی کنند.
وی افزود: از تمام مسؤولانی که به هر نحوی تصمیم‌گیرنده کشت منطقه کامفیروز هستند می‌خواهم که پیش از تصمیم‌گیری حرف مردم را بشنوند، چراکه تصمیم‌گیری بدون مشورت با مردم صحیح و راهبردی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار