طرح جامع گردشگری و برند شهر شیراز تا قبل از پایان سال در شورای شهر بررسی و در صورت تصویب به اجرا درمی آید.
کد خبر: ۳۳۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 03 December 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:رئيس كميسيون گردشگري و زيارت شوراي شهر شيراز با اعلام اين مطلب گفت: در همين زمينه كارگروهي براي تدوين اين طرح و شناسايي نقاط ضعف و قوت طرح جامع گردشگري و برند شهر شيراز تشكيل شده كه ظرف 2 تا 3 هفته آينده اين طرح در كميسيون گردشگري و زيارت بررسي مي شود. راستگو اظهار داشت: پس از بررسي طرح در كميسيون، اميدواريم بتوانيم تا همين ماه آن را براي تصويب به صحن علني شورا ارائه دهيم كه در صورت موافقت، اين طرح به طور قطع تا پايان سال مصوب و اجرايي خواهد شد. وي گفت: البته با توجه به اينكه هنوز مراحل تدوين آن به اتمام نرسيده، مفاد آن قابل طرح نيست اما به طور حتم با اجرايي شدن آن، وضعيت گردشگري در شيراز تا حدود زيادي سامان مي يابد.
راستگو با اشاره به ارائه برخي تسهيلات ويژه گردشگري به سرمايه گذاران اين حوزه در شيراز، ادامه داد: يكي از تسهيلاتي كه در شيراز در زمينه توسعه گردشگري ارائه مي شود بخشش عوارض پروانه ساخت هتل هاست.
وي گفت: يكي از مواردي كه همواره طي سال هاي اخير مدنظر مسئولين حوزه گردشگري بوده، بافت تاريخي و فرهنگي شهر است و يكي از اقدامات شورا و شهرداري در زمينه توسعه گردشگري در اين منطقه، حذف هزينه عوارض صدور پروانه ساخت هتل سنتي است.
راستگو ادامه داد: علاوه بر هزينه رايگان پروانه ساخت هتل هاي سنتي در بافت قديم شيراز، شهرداري پاركينگ نيز در اختيار سرمايه گذار قرار ميدهد و حتي اگر هتل ها و مهمانپذيرها نياز به تعميرات داشته باشد، عوارضي بابت اين كار دريافت نمي شود و مالكان از پرداخت عوارض داخلي و نما، معاف هستند. رئيس كميسيون گردشگري و زيارت شوراي شهر شيراز اضافه كرد: همچنين درخصوص خانه هايي كه در اين بافت وجود دارند اما به عنوان خانه ميراثي ثبت نشده اند نيز در صورتي كه شهرداري و ميراث فرهنگي پس از بازديد به اين نتيجه برسند كه اين خانه ها ميراثي هستند به مالكان مجوز داده مي شود كه اين خانه ها به عنوان هتل و مهمانپذير سنتي فعال شوند. همچنين از تسهيلات پرداختي به ديگر ساختمان هاي ثبت شده كه به هتل تغيير كاربري مي دهند نيز بهره مند مي شوند. وي با اشاره به استقبال شورا و شهرداري شيراز از سرمايه گذاران حوزه گردشگري، از افزايش تعداد گردشگران خارجي طي چندسال اخير در شيراز خبر داد و افزود: طبق آمار در سال 94 حدود 110 هزار گردشگر خارجي از شيراز بازديد كردند كه اين رقم از ابتداي سال جاري تاكنون به 130 هزار نفر افزايش يافته و هنوز هم روبه افزايش است كه اين امر نيازمند ايجاد زيرساخت هاي گردشگري بسياري از جمله هتل ها و محل اسكان اين گردشگران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار