‌رئيس پليس راهور استان فارس با اشاره به ثبت تعداد 290 كشته ناشي از حوادث ترافيكي درون‌شهري در استان فارس تا اول آذرماه امسال، از كاهش حدود 5 درصدي اين آمار نسبت به سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 03 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: سرهنگ مصطفي عباسي صبح شنبه 13 آذر در ‌كنفرانسی خبري، گفت: طي 8 ماه گذشته در شيراز 165 نفر در شيراز براثر سوانح رانندگي جان خود را از دست داده‌اند، حال آنكه اين آمار بدون در نظر گرفتن آمار كشته‌شدگان حوادث رانندگي در كمربندي شيراز است.

عباسي با تصريح اينكه آمار وقوع حوادث رانندگي و قربانيان اين حوادث همچنان نگران‌كننده است، گفت: ‌در ميان تخلفات اثرگذار، بي‌توجهي به جلو، مهمترين و سرعت غيرمجاز دومين عامل در بروز حوادث محسوب مي‌شود.

او با بيان اينكه حواس پرتي راننده ناشي از توجه به تلفن همراه، از عوامل بسيار شايع در بروز حوادث رانندگي است،‌ گفت: طي ماه‌هاي اخير به واسطه همكاري خوب شهرداري شيراز موفقيت‌هايي در كاهش حوادث رانندگي و قربانيان اين حوادث كسب شده است.

عباسي با اشاره به كاهش تعداد حوادث و قربانيان حوادث رانندگي در بلوار رحمت شيراز به‌عنوان يكي از معابر پر حادثه اين شهر، گفت: با نصب دوربين‌هاي ثبت تخلفات و اعمال قانون در كوتاه‌ترين زمان براي رانندگان متخلف، شاهد كاهش حوادث در اين بلوار بوده‌ايم.

او با بيان اينكه عابران پياده طي 4 ماه اول امسال 50 تا 55 درصد از كل قربانيان حوادث رانندگي درون‌شهري در فارس را تشكيل مي‌دادند، گفت: با توجه به ايمن‌سازي معابر و اعمال قانون به شيوه‌هاي مختلف، اين آمار اكنون به 42 درصد كاهش داشته است.

عباسي در عين‌حال از نوسان اين آمار در ماه‌هاي مختلف خبر داد و گفت: در بعضي از ماه‌هاي سال آمار عابران پياده قرباني حوادث رانندگي درون‌شهري در فارس به 68 درصد كل قربانيان هم رسيده است.

اين مقام انتظامي، اجرايي شدن طرح برخورد با موتورسواران فاقد كلاه ايمني و رانندگاني كه مرتكب رفتارهاي پرخطر مي‌شدند در شيراز را يكي از راهكارهاي انديشيده و اجرايي شده توسط پليس راهور براي كاهش حوادث و قربانيان حوادث رانندگي اعلام و تاكيد كرد كه راكبان موتورسيكلت بخش قابل توجهي از قربانيان حوادث رانندگي را تشكيل مي‌دهند.

عباسي با بيان اينكه طي ماه‌هاي اخير، برخورد با رانندگان داراي رفتارهاي پرخطر در شيراز شدت گرفته است، گفت: از ساعت 22 شب تا 6 صبح، همكاران پليس راهور با شناسايي رانندگاني كه مرتكب رفتارهاي پرخطر در رانندگي مي‌شوند، نسبت به اعمال قانون آنان اقدام كرده‌اند.

وي تصريح كرد: رانندگاني كه مرتكب رفتارهاي پرخطر شوند، خودروي آنان به پاركينگ منتقل شده و 400 هزار تومان جريمه خواهند شد و با درج 10 امتياز منفي براي آنان، به دستگاه قضائي معرفي خواهند شد.

رئيس پليس راهور استان فارس تاكيد كرد كه دستگاه‌ قضایي با هدف كاهش ميزان حوادث رانندگي و قربانيان اين حوادث، در برخورد با رانندگان داراي رفتارهاي پرخطر بسيار جدي و قاطع بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار