سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده اعلام کرد:درقالب اجرای ماده 15 آیین نامه قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، هفت واحد صنفی که نام غیرمتعارف داشتند، تعطیل شدند.
کد خبر: ۳۳۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 02 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی اکبرعرب شیبانی افزود: این واحدها را اداره نظارت بر اماکن عمومی آباده و با حضور کارشناس فرهنگی، تبلیغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیروز تعطیل کرد .
وی گفت: باتوجه به تذکرات شفاهی و کتبی در مورد به کار نبردن نام غیرمتعارف ، واحدهای صنفی متخلف در طی چهارماه گذشته و برابر بازرسی های به عمل آمده توسط تیم بازرسی متشکل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اتاق اصناف ، اداره اماکن عمومی و اداره صنعت معدن و تجارت نسبت به تعویض نام واحد صنفی خویش اقدام نکردندکه منجر به جلوگیری از ادامه فعالیت آنان شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی معظم له از تهاجم به زبان فارسی و به کار بردن اصطلاحات بیگانه ، صیانت اززبان فارسی و نیز اهمیت جایگاه زبان فارسی و لزوم پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را از مهمترین وظایف مقوله متولیان فرهنگ دانست.
عرب شیبانی ابراز داشت: با همکاری بی شائبه فرمانده نیروی انتظامی، ادارات صنعت معدن و تجارت، اماکن عمومی و اتاق اصناف شهرستان آباده در زمینه به کار نگرفتن نام های غیرمتعارف واحدهای صنفی اقدامات چشمگیر و قابل توجهی در شهرستان آباده صورت پذیرفت و همه واحدهای صنفی که از اتاق اصناف مجوز گرفته اند نسبت به تأییدیه نام واحد صنفی خود اقدام کرده اند و نتایج بسیار مطلوبی در این زمینه به دست آمد.
وی افزود:35 برگ اخطاریه به واحدهای صنفی مختلف ابلاغ شد که از این تعداد 28 مورد نسبت به تعویض تابلو و نام واحد صنفی اقدام کرده اند.
عرب شیبانی ضمن تقدیر از همکاری واحدهای صنفی شهرستان آباده از متقاضیان پروانه کسب، اتحادیه هاخصوصا اتحادیه صنف تابلوسازان خواست پیش از ساخت تابلو واحد صنفی نسبت به گرفتن تأییدیه نام واحد صنفی خویش اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.
قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه مصوبه چهاردهم آذر 75مجلس شورای اسلامی است و مسئولیت پیگیری این قانون را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده دار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار