در شرایط فعلی و نقض های آشکار برجام بسیاری از کارشناسان معتقدند برای خرید هواپیما نیز نباید فرصت را از دست داد و تنها به گزینه های محدود بسنده کرد….
کد خبر: ۳۳۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱ 02 December 2016
تابناک فارس به نقل از اقتصاد آنلاین:در شرایط فعلی و نقض های آشکار برجام بسیاری از کارشناسان معتقدند برای خرید هواپیما نیز نباید فرصت را از دست داد و تنها به گزینه های محدود بسنده کرد. ممنوعیت فروش هواپیماهای ایرباس و بویینگ در حالی است که این دو شرکت قرار بود بر اساس توافقنامه تعداد ۱۱۸ فروند هوایپمای ایرباس و ۱۰۰ فروند هواپیمای بویینگ به ایران بفروشند. با این شرایط  لزوم مذاکرات جدید با کشورهای اروپایی دست ایران را برای خرید هواپیما بازتر می کند.

بر این اساس به تازگی ایران با سه شرکت از کشورهای  ژاپن، ایتالیا و چین آماده مذاکرات شده است. مدیرعامل ایران‌‌ ایر، در این باره از مذاکرات با شرکت «ای‌تی‌آر» ایتالیا خبر داد و گفت: توافقات اولیه به‌دست آمده است. به این ترتیب ایران، ۲۰ فروند هواپیمای «ای‌تی‌آر» در دوره ۳ تا ۴ ساله تحویل خواهد گرفت. قرار است  هواپیماهای کوچک تر   با برد کمتر برای پروازهای درون استانی مورد استفاده گیرد.

بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، قرار است که این هواپیماها در پروازهای «مشهد- بیرجند»، «کرمان – سرچشمه یا شیراز – لار» به کار گرفته شود تا مشکل استان‌های مذکور نیز از نظر پروازی رفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار