مدیر آبفا شهری سپیدان از امکان یخ زدگی و ترکیدگی لوله ها و کنتورهای آب در سطح شهرستان سپیدان به دلیل کاهش شدید دمای هوا خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 01 December 2016
تابناک فارس به نقل از مارگون:  خسروخسروی اردکانی از آمادگی و پیش بینی  انجام شده توسط اداره آبفا شهری شهرستان به منظور ذخیره کافی مخازن و چاه های تامین کننده آب شرب شهرستان خبر داد و افزود:با اقدامات صورت گرفته با وجود قطعی برق در سطح شهر به دلیل تعویض ستونهای  انتقال نیرومشکلی در تامین آب شهرستان صورت نگرفت.

وی اظهار داشت: از تمامی شهروندان می خواهیم با باتوجه به برودت هوا برای جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی کنتورها و لوله های وتاسیسات آب نسبت به پوشاندن این موارد با گونی، پشم شیشه و پتویا قراردادن کیسه های خاک اره در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب با استفاده از الیاف مصنوعی در فضای باز ساختمان از جمله راهکارهای جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب است اقدام کنند زیرا امکان یخ زدگی وترکیدگی لوله ها وکنتورهای آب وجود دارد، و درصورت یخ زدگی از گرفتن آتش مستقیم بر خود داری کند. تا از این طریق از یخ بستن آب داخل لوله ها و قطعی آب جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از آب داغ برای برطرف کردن یخ زدگی موجب ترکیدگی آن می شود ، اضافه کرد: بهترین روش برای جلوگیری از این امر استفاده از پوشش های عایق است.

وی اظهار کرد: در روزهای اخیر تعدادی از کنتور و انشعاب های آب در سطح شهر به علت رعایت نکردن موارد لازم و ضروری دچار ترکیدگی شده که اقدامات لازم برای تهیه و نصب کنتورها و تاسیسات جایگزین در حال انجام است.

خسروی اردکانی افزود: با توجه به قیمت بالای  کنتور های آب، در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی تمامی خسارت های وارده بر عهده مشترکین است، شهروندان می توانند در صورت بروزمشکلات موارد را با شماری 122 به واحد حوادث اداره آبفا شهری شهرستان سپیدان گزارش دهن.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار