از نشانه های استرس فراموشی، نداشتن تمركز مناسب و بی توجهی است.
کد خبر: ۳۳۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴ 30 November 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:نازنين كريمی كارشناس بهداشت روان مركز بهداشت شهدای انقلاب با اشاره به اينكه درصد قابل توجهی از مردم با استرس روبرو هستند، افزود: استرس مزمن، علاوه بر تهديد سلامت روان، باعث ايجاد بيماری های خطرناك جسمی نيز می شود و آشنايی با استرس و روش های مديريت و مقابله با آن، از اهميت بالايی برخوردار است.
او استرس را حالت اضطراب و فشار درونی انسان برای مواجه شدن با خطر يا مشكل نام برد و ادامه داد: استرس با نشانه های جسمی، ذهنی، احساسی و رفتاری همراه است و بدن ‌با ترشح هورمون هايی، ‌خود را برای مقابله با آن آماده می كند.
كريمی نشانه های جسمی استرس را شامل تپش قلب، ‌تنفس تند، سردرد، كمر درد و خشكی دهان عنوان کرد و گفت: در نشانه های ذهنی، فراموشی، نداشتن تمركز مناسب و بی توجهی ایجاد می شود، در حالی كه با نشانه های احساسی مانند بدبينی، ترس هايی بی مورد، ‌كابوس و ‌گريه همراه بوده و در نشانه های رفتاری مانند كاهش اشتها و ناخن جويدن ديده ميی شود.
وی افزود: براي مقابله با استرس،باید با شناسايی عوامل ايجاد كننده استرس، نحوه روبرو شدن با آن را انتخاب و با رويكرد مناسب برای غلبه بر استرس حركت كرد.
کریمی در خصوص چگونگی مهار استرس به مواردی نظير كاهش تعهدات اجتماعی، كاهش توقعات در زمينه های مختلف، كاهش تكاليف و مسووليت ها، به تعويق انداختن تغييرات و جابجايی مكان و از همه مهمتر"نه گفتن " به خواسته های افراد، در صورت نبود توانايی انجام آن، اشاره كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار