صادرات از طریق هواپیماهای باربر یکی از راه های صادرات کالا است.
کد خبر: ۳۳۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 30 November 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: استان فارس با دارا بودن منابع صادراتی از قبیل گل و گیاه، میوه و تره بار، قارچ، ماهی، میگو و لبنیات، دارای سهم قابل توجهی از کالاهای صادراتی به حوزه خلیج فارس را به خود اختصاص داده است اما دوری مسافت، فساد کالاها و هزینه های زیاد حمل نقل باعث شده بخش زیادی از کالاها در استان باقی بماند.
شرفی عضو خانه صنعت معدن و تجارت فارس گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه صادرات است.
وی افزود: فاصله جغرافیایی استان از مرزهای جنوبی و بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار زیاد است که در این فرآیند از طریق حمل و نقل زمینی دچار خسران زیادی خواهیم شد.
به گفته ساداتی ریئس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس، در حال حاضر سالانه حدود 1000 تا 1500 تن کالا از طریق بار همراه مسافر به خارج از کشور صادر می شود که صادرکنندگان استان در حال حاضر محصولات خود را از طریق بار همراه مسافر به کشورهای هدف ارسال می کنند.
 وی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته  ظرفیت برای حمل هوایی در استان وجود دارد و بر اساس ظرفیت های تولیدی و نیاز سنجی های انجام شده روزانه امکان تکمیل بار 2 پرواز در زمان پیک و یک پرواز در زمان غیر پیک توسط صادرکنندگان استان وجود دارد.
بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه های استان فارس هم گفت: درحال حاضر فرودگاه شیراز دارای ساختمان کارگو هست که این ساختمان مجهز به تمامی زیر ساخت ها لازم برای ارسال هوایی شامل انبار گمرک، سردخانه و موارد مورد نیاز صادرکنندگان  است.
به عقیده کارشناسان شاید در نگاه اول ایجاد هواپیمای باری توجیه اقتصادی نداشته باشد اما در آینده نزدیک نقش به سزایی در توسعه صادرات غیر نفتی استان خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار