در ایام سوگواری ائمه اطهار صدای موسیقی باشگاه ها چنان به گوش می رسید که گویا صاحبان سالنها جایگزینی برای این ایام ندارند و یا بیتفاوت به ارزشها همچنان مسیرمعمولی را طی میکنند.
کد خبر: ۳۳۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 30 November 2016
تابناک فارس به نقل از شیرازه:باشگاهای شیراز با موسیقی هم نوا با سوگواری اهل بیت میشوند!به گزارش شیرازه ،در ایام سوگواری ائمه اطهار صدای موسیقی باشگاه ها چنان به گوش می رسید که گویا صاحبان سالنها جایگزینی برای این ایام ندارند و یا بیتفاوت به ارزشها همچنان مسیرمعمولی را طی میکنند.

با نهایت تاسف باید گفت مسولین اداره ورزش و جوانان نیز بیتفاوتی دراینگونه عرصه ها را پیشه خود نموده اند و برای بعضی ایام خاص مثل ماه محرم و ایام شهادت ائمه اطهار برنامه ای ندارند.
درحالیکه در این روزها مردم مومن و ارادتمند اهل بیت ع در  شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و جای جای میهن اسلامی مشغول سوگواری و عرض ارادت به ساحت پیامبر اکرم ص و ائمه اطهار هستند  صدای موسیقی برخی  باشگاهها  بلند و بلند تر میشود علاوه بر صدای موزیک بلند در باشگاه  های بانوان  کلاسهای رقص وزومبا و سالسا به کار خود ادامه می دهند  در حالی که باشگاه های ورزشی با عنوان اکادمی تناسب اندام و پرورش اندام برای اقایان و در قسمت بانوان کار با وزنه ، ایروبیک ، اسپینیگ تعریف شده نه رقصیدن به صورت دسته جمعی  و انفرادی به دور از اخلاق و منش اسلامی و این خود مصداق ترویج لهو و لعب میباشد .
ایا کسانی که در این باشگاه ها به اصطلاح ،مشغول به  ورزش هستند از این ایام سوگواری ها  بی خبرند یا خود را به خواب زده اند یا اینکه مسولین هم خود تحت تاثیر هجوم نرم دشمن دچار بی قیدی شده اند.
دین مبین اسلام و اخلاق اسلامی هرگز مخالفتی با ورزش یا موسیقی حلال و نشاط در جامعه ندارد  اما اینکه با بهره گیری از الگوهای غربی بخصوص  در این ایام با صدای موسیقی های که گاها" صدای زنان غربی ، مشغول رقصیدن  و ورزش کردن در باشگاه ها نوعی بی اعتنایی و بیحرمتی به عقاید مردم و متدینین و قوانین اسلامی است.
 چنین رفتارهایی بدون شک ،زخمی بر پیکر شهر شیراز ،مهد ادب و فرهنگ است و  در اخلاق ومرام ورزشی باید جایی هم  برای فرهنگ اسلامی، شور و شعور حسینی و غیرت اسلامی وجوداشته باشد.
متاسفانه در روز رحلت پیامبر عزیز و گرانقدر اسلام پیامبر مهربانی ها خاتم الانبیاء حضرت محمد و روز تاسوعا مصادف با شهادت اسوه ادب و غیرت، پهلوان کربلا حضرت ابوالفضل برخی باشگاهها بی توجه به سوگواری ها به اعتقادات مردم اهمیتی نمیدهند .
به راستی ولنگاری فرهنگی و مقوله نفوذ فرهنگی را باید در همین مکانها  جست و در این مطلب از همه دست اندرکاران اعم از مسولین اماکن ناجا ،اصناف ،ارشاد اسلامی ،امربه معروف ،مومنین و متدینین خواست که با عزم راسخ اجازه ندهند عرصه اجتماع شیعی و مسلمان توسط تعدادی اینگونه مورد ظلم و عصیان و بیحرمتی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار