اداره کل هواشناسی استان فارس در مورد نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در اين استان و تداوم روند كاهشي دما هشدار داد.
کد خبر: ۳۳۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 22 November 2016
براساس اعلام اداره كل هواشناسي استان فارس، از اواخر امشب(سه‌شنبه شب) فعالیت سامانه بارشي در فارس آغاز و موجب بارش در برخی نقاط استان می‌شود.

براساس اين گزارش، استقرار هوای سرد در شمال و شمال شرق تا اوایل هفته آینده، افت قابل ملاحظه دماي هوا به‌خصوص در نقاط شمالي، مركزي و شرقي فارس را به همراه خواهد داشت.

اداره كل هواشناسي استان فارس با تاكيد بر وجود احتمال وارد شدن صدمه به محصولات باغي و زراعي، بروز خسارات ناشي از برودت شديد هوا را قابل پيش‌بيني اعلام كرده است.

براساس اين اعلام، به كشاورزان در شهرستان داراب براي برداشت پنبه و ذرت و به كشاورزان شهرستان‌هاي شمالي استان فارس در خصوص برداشت سريع‌تر چغندر از مزارع هشدار داده و به باغ‌داران نيز توصيه كرده است كه برداشت گونه‌هاي زودرس را در دستور كار قرار دهند.

اداره كل هواشناسي استان فارس به زنبورداران نيز در مورد محافظت از کندوها در برابر نوسانات دما هشدار داده و به مرغ‌داران توصيه كرده است كه نسبت به تنظيم رطوبت و دماي سوله‌ها توجه كافي را اعمال كنند.

اداره كل هواشناسي فارس همچنين به دامداران در خصوص مراقبت از احشام براي جلوگيري از بروز خسارت به آنان به واسطه برودت هوا، توصيه و تاكيد كرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار