مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از به صفر رسیدن واژگونی خودروها ناشی از استاندارد نبودن معابر در شیراز پس از اصلاح شیب‌های خطرناک و کف‌سازی معابر خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 21 November 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:مهندس محمد فرخ زاده با بیان اینکه شیب‌های خطرناک یا دور معکوس یکی از عوامل تصادفات رانندگی عنوان و اظهار داشت: با همکاری پلیس راهور تاکنون 200 نقطه حادثه‌خیز شناسایی‌ شده است که طی یک سال اخیر 126 نقطه آن اصلاح و ایمن‌سازی شده که از این تعداد 7 مورد آن مربوط به اصلاح و کف سازی شیب‌های خطرناک (دور معکوس) بوده است.

وی افزود: از مجموع 7 شیب خطرناک منجر به واژگونی در شیراز، 3 نقطه آن شامل شیب خروجی بزرگراه به بلوار آفرینش به طول 210 متر، شیب مسیر غرب به شرق انتهای تقاطع معالی‌آباد به سمت تقاطع نیایش به طول 205 متر و شیب مسیر غرب به شرق بلوار شهید چمران مقابل بیمارستان چمران به طول 340 متر، تراش آسفالت انجام و مجدداً با شیب مناسب و استاندارد کف سازی و آسفالت صورت گرفت.

به گفته وی، مسیر غرب به شرق بلوار مولوی و مسیر غرب به شرق بلوار ولایت در چند نقطه از موارد دیگری است که طی دو ماه آینده با همراهی بسیار خوب سازمان عمران شهرداری و پلیس محترم راهور ایمن‌سازی آن انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 36 نقطه حادثه‌خیز در بلوارهای جمهوری، مدرس، قدوسی شرقی، ولایت، رحمت، مطهری جنوبی، امیرکبیر، هفت‌تنان، حسینی‌الهاشمی، زینبیه، چمران، خلیج‌فارس، بازرگانان، وحدت و ابوذر غفاری به‌علاوه تعدادی از خیابان‌های فرعی مانند خبرنگار، اردیبهشت و... بوده است که تا پایان سال ایمن‌سازی آن‌ها انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک بابیان اینکه برخی نقاط حادثه‌خیز پس از احداث معابر و تقاطع‌های غیر هم‌سطح شناسایی می‌شود، خاطرنشان کرد: کنترل نقشه‌ها توسط سه مجموعه معاونت شهرسازی و معماری، معاونت فنی و عمرانی و حوزه حمل‌ونقل و ترافیک می‌تواند در کاهش دوباره‌کاری و حذف نقاط حادثه‌خیز با کمترین هزینه اجرا مؤثر واقع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار