معاون ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خبر داد
معاون پژوهش، طرح و برنامه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: 3 هزار روحانی مستقر در مدارس حضور دارند که در قالب‌ طرح‌های پژوهشی و مسائل دینی با مدارس همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۳۳۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 17 November 2016
به گزارش تابناک قم، علیرضا رحیمی با بیان اینکه در همکاری‌‌های بین حوزه و آموزش و پرورش استقلال هر دو دستگاه حفظ می‌شود، اظهار کرد: به هیچ عنوان مداخله و جایگزینی در امور دستگاه‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت طلاب در فرآیند تعلیم و تربیت در فرصت‌های تبلیغی مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول سال استفاده می‌شود.

معاون پژوهش، طرح و برنامه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته 5 هزار نفر از طلاب امسال با عنوان مبلغ مناسبتی در مدارس حضور پیدا می‌کنند، گفت: این مبلغان در ایامی مانند دهه فجر، دهه عاشورا و دهه صفر در قالب گروه‌های تبلیغی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: مبلغان در زمان‌هایی که به طور معمول مراسم‌های عمومی مدارس است، حضور پیدا می‌کنند یا در گفت‌وگوهای دینی دانش‌آموزان با عنوان گفتمان دینی شرکت می‌کنند و به سئوالات و ابهامات دانش‌آموزان در حوزه مسائل دینی پاسخ می‌دهند.

رحیمی با اشاره به جذب نیروی آموزش و پرورش گفت:‌ ‌تحصیل‌کنندگان حوزه‌های علمیه و طلاب از جمله کسانی بودند که می‌توانستند در این آزمون شرکت کنند.

وی با بیان اینکه 3 هزار نفر طلبه در قالب روحانی مستقر در مدارس حضور دارند، گفت: این روحانیون در حوزه مسائل دینی و پژوهش‌های مذهبی با مدارس همکاری دارند.

معاون پژوهش، طرح و برنامه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یادآور شد:‌ حداقل سه روز روحانی در قالب طرح امین و طرح روشنا در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و پاسخگوی سؤالات دانش‌آموزان و اولیای آنها هستند.

وی با بیان اینکه مستمر و دائمی بودن یکی از ویژگی‌های تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: هر انسانی در مقاطع زمانی مختلف نیاز به موعظه و ارشاد دارد، بررسی‌ها نشان داده حضور طلاب در بین دانش‌آموزان به ویژه در دوران کنونی با وجود شبهات دینی فراوان اثرات مطلوبی دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار