معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: راه ‌اندازی دبیرخانه مقابله با آسیب‌ های اجتماعی و حاشیه‌ نشینی در فرمانداری ‌ها ضروری است.
کد خبر: ۳۱۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 24 October 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: هادی پژوهش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: بر اساس اطلاعات به‌ دست‌ آمده بین 200 تا 250 هزار نفر از مردم شیراز، کازرون، جهرم و مرودشت حاشیه‌ نشین هستند که با احتساب این تعداد پنج درصد مردم این استان را تشکیل می‌ دهند.
پژوهش ادامه داد: فقر فرهنگی، اعتیاد، طلاق و بیکاری ازجمله تبعات حاشیه ‌نشینی است که نشان می ‌دهد مسؤولان و متولیان دستگاه‌ های اجرایی در برابر فقر فرهنگی و دینی به ‌خوبی تلاش و فرهنگ ‌سازی نکرده‌اند.
او با اشاره به اینکه اگر روزانه 2 هزار معتاد دستگیر شوند اما روی تفکر آنان هیچ‌گونه فعالیتی انجام نشود دست از اعتیاد نخواهند کشید، افزود: توجه به فرهنگ ‌سازی، تقویت مساجد، روحانیت و حضور بسیج و پایگاه‌ های مقاومت در محلات، دوری از بخشی ‌نگری و پراکندگی توسط دستگاه ‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌ نهاد می ‌تواند در برابر کاهش آسیب ‌های اجتماعی به‌ ویژه در مناطق محروم و کم‌ برخوردار تأثیر داشته باشد.
وی بیان داشت: مقابله با هجوم فضا های مجازی، ماهواره، اینترنت و سایت‌ های مخرب نیاز به برنامه ‌ریزی، افزایش اعتقادات مردمی و سپردن کارهای فرهنگی به مردم و راه‌ اندازی کیوسک ‌های امنیتی در محلات ازجمله عوامل برقراری امنیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار