مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه تاکنون اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی در این استان بر سر 500 هزارهکتار زمین در نقاط مختلف مرتفع شده است، فارس را در تعیین تکلیف اراضی اختلافی در کشور رکورد دار معرفی کرد.
کد خبر: ۳۱۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 22 October 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:مهرزاد بوستانی گفت: اختلاف بین سازمان‌های اوقاف و جنگل‌ها و مراتع کشور، طی سال‌های طولانی ادامه داشته و دارد.

وی اضافه کرد: برای حل اختلاف بر سر این اراضی، تفاهم‌نامه‌ای بین دو سازمان مبادله و اقدامات مشترکی توسط این دو سازمان انجام شد.

بوستانی ادامه داد: استان فارس بعد از خراسان رضوی، دارای بیشترین اراضی موقوفه کشور است و خوشبختانه با اقدامات مناسبی که انجام شد، اختلاف در مورد 540 هزار هکتار اراضی، رفع شده است.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده، 34 هزار هکتار از این اراضی سهم موقوفات و 350 هزار هکتار نیز سهم منابع طبیعی شده است که حدود 110 هزار هکتار از آن به‌عنوان مستثنیات افراد تعیین تکلیف شد.

بوستانی افزود: بر اساس توافق‌ها، تاکنون یک میلیون و 500 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف منابع طبیعی و سازمان اوقاف کشور برای ثبت مالکیت تعیین تکلیف شده که از این میزان بیش از 500 هزار هکتار متعلق به اراضی رفع اختلاف شده در فارس است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین از تنظیم تفاهم نامه مشترک دیگری بین سازمان‌های اوقاف و امور خیریه و جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در راستای رسیدگی و رفع اختلاف پلاک‌های موقوفات بقاع متبرکه و اماکن مذهبی خبر داد.

بوستانی گفت: بر اساس این تفاهم نامه اراضی اختلافی متعلق به 4 موقوفه از جمله اراضی وقفی متعلق به آستان مقدس حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت شاه عبدالعظیم(ع) در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک موقوفات متعلق به آستان مقدس احمدابن موسی(ع) در شیراز و فارس تعیین تکلیف شود.

براساس این گزارش، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس به‌عنوان مدیر برتر در حل اختلاف اراضی منابع‌طبیعی و موقوفه شناخته و از وی قدردانی شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کیارش دهقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
تعداد بیشتر از4نفر نباشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار