معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: طرح سرمایه گذاری در خط قطار شهری (مترو) شیراز- صدرا از طرح هایی است که به شرکت نورینکو از بزرگترین شرکت های دولتی کشور چین ارائه شده است.
کد خبر: ۳۱۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ 20 October 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس: یدالله رحمانی افزود: در جلسه ای مدیران دستگاه های اجرایی و اقتصادی استان فارس طرح های سرمایه گذاری دستگاه های خود را به شرکت چینی ارائه کرده اند.
وی اظهار کرد: مدیران شرکت دولتی نورینکو کشور چین در مرحله اول پس از بررسی ها و هماهنگی های لازم در زمینه احداث خطوط مترو درون شهری شیراز و شیراز –صدرا و احداث نیروگاه های تولید برق خورشیدی و احداث خطوط راه آهن شیراز –اهواز و احداث هتل در استان فارس سرمایه گذاری می کنند.
شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اظهار کرد: استان پهناور فارس در جنوب ایران دارای مزیت های اقتصادی فراوانی است که بهره گیری از آن می تواند باعث جهش توسعه اقتصادی استان و در نهایت گسترش رفاه و تولید ثروت و رفع مشکلات امروزی شود.
رحمانی گفت: برنامه ریزی های استان فارس در راستای بهبود شاخص های اقتصادی استان طراحی شده که امید است با شرایط ایجاد شده در دوران پسابرجام شاهد تحقق آن باشیم.
وی افزود: موقعیت استراتژیک استان و قابلیت های صنعتی و معدنی و بهره مندی آن از مسیرهای مواصلاتی جاده ای، ریلی و هوایی و نزدیکی به خلیج فارس و به تبع آن دسترسی به آب های آزاد و بین المللی در کنار شرایط آب و هوایی چهارفصل استان و قدمت تاریخی و نیروهای انسانی متخصص شرایط ایده آل و منحصر به فردی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با اشاره به موقعیت ممتاز جهانی و کشوری استان فارس جهت تولید پنل های خورشیدی و احداث نیروگاه های خورشیدی اظهارداشت: با تعیین کارگروهی از ادارات و دستگاه های اجرایی و اقتصادی استان از شرکت های داخلی و خارجی توانمند که دارای تخصص و سرمایه کافی برای احداث مجموعه های بزرگ نیروگاهی باشند حمایت به عمل آمده و تقاضاهای آنها به صورت میدانی و با حضور در محل بررسی و تصمیم گیری می شود.
وی افزود: شرکت نورینکو که دارای سابقه افزون بر 35 ساله در مشارکت در سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقتصادی و عمرانی در ایران است می تواند در طرح های سرمایه گذاری استان فارس مشارکت کند که این آمادگی به طور کامل در استان وجود دارد.
در این گزارش، جزییات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.
بنا بر گزارش دیگری، هیات شرکت نورینکو کشور چین در سفر به شیراز همچنین با حضور در دانشگاه شیراز با فرصت های سرمایه گذاری در این دانشگاه آشنا شد.
سید علی اکبر صفوی قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز دردیدار هیات چینی گفت: آزمایشگاه مرکزی و تجهیزات آن، فعالیت در زمینه طرح تجمیع دانشگاه، تولید انرژی خورشیدی و انتقال موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز به چهار راه ادبیات از جمله مواردی است که کارهای مطالعاتی و امکان سنجی بر روی آن انجام شده و می تواند ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاران باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار