محقق جوان فارسی موفق شد در بین یک صدم درصد دانشمندان برتر جهان معرفی شود. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طاهر نیکنام، استاد تمام و
کد خبر: ۳۱۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 20 October 2016
محقق 42 ساله دانشگاه صنعتی شیراز در جدیدترین رتبه بندی پایگاه علمی بین المللی ISI موفق شد در بین یک صدم درصد دانشمندان برتر جهان معرفی شود.
 
این دانشمند شیرازی که در گرایش برق قدرت به تدریس و فعالیت های علمی و صنعتی مشغول است فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است و ده سالی است که فعالیت های علمی خود را در دانشگاه صنعتی شیراز ادامه می دهد.

چاپ 300 مقاله در نشریات، مجلات و پایگاه های علمی بین المللی و همکاری در تالیف کتاب "بهره برداری از سیستم های توزیع انرژی الکتریکی "و انجام قراردادهای پژوهشی با صنایع مختلف استان و کشور ازجمله موفقیت های وی است.

این دانشمند فارسی تاکنون توانسته عناوینی چون جوان ترین پروفسور سال 2014 ،پژوهشگر برجسته موسسه پژوهشی برق IEEE و پژوهشگر برتر ایران در سال 94 را کسب کند.

این موفقیت ها زمینه همکاری وی با مجلات بین المللی را بعنوان سردبیر و عضو هیات تحریریه از جمله مجله ای از دانشگاه تکزاس آمریکا، مجله انرژی،WORLD SCIENCE APLY و تعدادی از مجلات و نشریات علمی دانشگاهی داخلی را فراهم کرده است.
به گفته دکتر نیکنام، در رتبه بندی اخیر اعلام شده از پایگاه isi در معرفی دانشمندان یک صدم درصد جهان تعداد یک هزار و 500 دانشمند از سراسر جهان معرفی شده اند که شش نفر از آن ها از ایران هستند.

این دانشمند شیرازی در حال حاضر مشغول مطالعات تحقیقاتی روی طرح های هوشمند سازی شبکه های توزیع و بهره برداری برق در استان های جنوب غربی ایران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار