پل شهدای گمنام (خان) در محور شیراز ـ اصفهان سال‌هاست که محلی برای سوار و پیاده شدن مردم و مسافران شهرستان مرودشت شده است.
کد خبر: ۳۱۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ 19 October 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم:پل شهدای گمنام ( خان ) در محور شیراز ـ اصفهان سال‌هاست که محلی برای سوار و پیاده شدن مردم و مسافران شهرستان مرودشت شده است چراکه این شهرستان به عنوان دومین شهرستان استان فارس به لحاظ جمعیت ترمینال ندارد.
پل خان
«شهروندان مرودشتی برای مسافرت یا باید عازم شیراز شوند یا اینکه از ایستگاه مرودشت واقع در پل خان استفاده کنند» این را یکی از شهروندان مرودشتی می‌گوید و می‌افزاید: استفاده از پل خان برای رفت‌وآمد علاوه بر بحث امنیت به محلی برای ریختن آشغال و زباله تبدیل شده که سلامت مردم را نیز به خطر می‌اندازد.

نبود پایانه مسافربری مشکل لاینحل مردم مرودشت

خبرهای مربوط به ترمینال مرودشت را که دنبال کنید به پروژه ترمینالی بر می‌خورید که متعلق به شورای سوم شهر مرودشت یعنی حدود 7 یا 8 سال پیش است که از آن زمان تاکنون بحث ساخت ترمینال برای این شهرستان مطرح شده و هر بار پس از مدتی به فراموشی سپرده شده است.

بهزاد اسفندیاری یکی از شهروندان و فعالان رسانه‌ای شهرستان مرودشت می‌گوید: نبود پایانه مسافری مناسب سال‌هاست که همچون یک مسئله لاینحل گریبان شهروندان مرودشتی را گرفته و مردم مرودشت سال‌هاست در حسرت ساخت پایانه مسافربری به سر می‌برند».

هر چند در همان زمان شورای سوم کلنگ احداث پایانه مسافربری به مساحت 22 هزار مترمربع و با زیربنای 2700 متر در مرودشت به زمین خورد اما به گفته منصور جعفری، شهردار این شهر «به دلیل برخوردهای سلیقه‌ای ساخت این پروژه به تاخیر افتاده است»، اما اکنون نیز این پروژه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی برای چندمین بار به مناقصه گذاشته شده  و ساخت آن متوقف شده است.

جعفری درباره این توقف و به مناقصه گذاشتن دوباره پروژه ترمینال می‌گوید: به دلیل برخی اعمال سلیقه‌های شخصی باید تغییراتی در نقشه اولیه پروژه ایجاد می‌شد، به همین دلیل پروژه به مناقصه گذاشته شد و تا مدتی دیگر کار ساخت ترمینال دوباره آغاز می‌شود.

به گفته وی هزینه اتمام ترمینال 20 میلیارد ریال است که شهرداری مرودشت از منابع خود این اعتبار را تامین کرده و در هفته دولت سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد. نکته‌ای درباره ساخت این ترمینال وجود دارد که هم مردم و هم مسئولان استانی به آن اشاره کرده‌اند و آن عدم مکان‌یابی صحیح این ترمینال بوده است.

پایانه شهرداری مرودشت در نقطه‌ای نامناسب

بهزاد اسفندیاری در «هفته‌نامه مرودشت» می‌گوید: پایانه شهرداری در نقطه‌ای نامناسب یعنی در شرق مرودشت واقع شده در حالی که مسیر عبور اتوبوس در غرب مرودشت است. ساخت پایانه شهرداری در محل فعلی از مکان‌یابی مناسبی بهره نبرده و برای مسافران برون استانی کارآیی چندانی ندارد.

به گفته وی محل احداث پایانه شهرداری مرودشت در مجاورت دانشگاه آزاد واقع شده است. چند سال پیش دانشگاه آزاد مصرانه از شهرداری تقاضا کرد که محل ساخت ترمینال را به دانشگاه بفروشد و در مقابل دانشگاه زمینی را در هر نقطه که شهرداری بگوید، برای احداث ترمینال بخرد اما این امر با مخالفت شهرداری روبه‌رو شد.

در مقابل این اظهار نظر جعفری شهردار مرودشت بر این باور است که مکان کنونی ترمینال مناسب است و می‌گوید: در غرب مرودشت شاهراه اصلی وجود ندارد و  مکان کنونی ترمینال توسط اداره حمل و نقل کارشناسی و تائید شده است.

احمد خواست خدایی، مدیرکل حمل و نقل استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم درباره ترمینال مرودشت می‌گوید: ترمینال مرودشت، لامرد، داراب، فیروزآباد و سپیدان مصوبه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان فارس هستند که به طور کامل به شهرداری‌ها واگذار شده است.

« براساس قانون شهرداری‌ها باید برای ساخت ترمینال تائیدیه‌ای از اداره حمل و نقل بگیرند و با مشورت اداره حمل و نقل اقدام به ساخت پایانه مسافربری کنند» این را خواست خدایی با تاکید می‌گوید و می‌افزاید: درباره ترمینال مرودشت هیچ مشورتی با اداره حمل و نقل نشده و مکان کنونی بدون تائیدیه اداره کل حمل و نقل برای ساخت پایانه مسافربری توسط شهرداری مرودشت انتخاب شده است.

وی درباره مکان جدید ترمینال با مردم مرودشت هم عقیده است و می‌گوید: « مکان جدید با وجود اینکه در مجاورت دانشگاه آزاد واقع شده اما در مسیر راه نیست و مشکلاتی را برای رفت‌وآمد مردم به وجود می‌آورد اما از آنجا که شهرداری متولی ساخت ترمینال است اداره کل حمل و نقل نمی‌تواند در این زمینه وارد شود.

مرودشت دومین شهرستان استان فارس با جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی است اما نداشتن ترمینال مسافربری سبب سرگردانی مردم و مسافران آن شده امری که گردشگری این شهرستان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد پس باید تاملی جدی و کارشناسی در این باره از سوی مسئولان شهرستانی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار