مدير بحران شهرداري شيراز گفت: طرح شهر ياران با هدف آشنايي شهروندان با اهميت و ضرورت كمك به مديريت بحران‌هاي شهري با شركت در دوره‌هاي آموزش امداد و نجات، اجرايي مي‌شود.
کد خبر: ۳۱۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 18 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:جوكار سه‌شنبه 27 مهر در جمع خبرنگاران گفت: شهروندان می‌توانند با عضویت در طرح شهریاران و شرکت در دوره پيش‌بيني شده و فراگیری مهارت‌های لازم امداد و نجات شهری و دانش لازم را فراگرفته و توانائي‌هاي عملي و مهارتي خود را افزايش دهند.

او با تصريح اينكه شركت در اين دوره‌ها رايگان است، گفت: هدف از برگزاری این کلاس‌ها آشنایی شهروندان با مبانی مقدماتی امداد و نجات شهری است تا در ساعت‌های اولیه وقوع بحران و با امداد رسانی به موقع  به خانواده، بستگان و دیگر شهروندان، از بروز عوارض جانبی سوانح جلوگیری كنند.

جوكار يادآور شد: دوره مقدماتي اين كلاس‌ها 18 ساعت است و طي آن سرفصل‌های کمک‌های اولیه، آواربرداری و ایمنی آموزش داده مي‌شود و اگر افراد در آزمون‌هاي مربوطه موفق باشند، گواهينامه پايان‌ دوره دريافت مي‌كنند.

او گفت: افراد دارنده گواهينامه پايان دوره مقدماتي امكان همراهي داوطلبانه در فعاليت‌هاي امداد زمان بروز بحران را به همراه نيروهاي شهرداري شيراز خواهند داشت.

جوكار اضافه كرد: فرم‌های ثبت نام طرح شهریاران در اختیار فرهنگسراهای شهرداری قرار دارد و داوطلبان می‌توانند از اين طريق در طرح ثبت‌نام كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار