یک هیات تجاری از استان فارس روز سه شنبه با تعدادی از مدیران وزارت کشاورزی اندونزی در جاکارتا پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و ظرفیت های دو طرف برای توسعه همکارها در این بخش مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۱۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 18 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: هیات تجاری از استان فارس متشکل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان، مدیرکل امور اقتصادی استانداری، رئیس بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی به همراه رایزن بازرگانی کشورمان در اندونزی با مدیران امور بین الملل، دو جانبه، امور زیرساختی و مقامات امور قرنطینه وزارت کشاورزی اندونزی دیدار کردند.
'محمدمهدی قاسمی' رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این دیدارها با معرفی توانمندی های این استان ر زمینه محصولات کشاورزی و اعلام آمادگی برای صادرات این محصولات به اندونزی، گفت استان فارس در حوزه نیروی کار، فناوری های روز و سیستم های آبیاری تحت فشار و شبکه ای از استان های پیشرو ایران است و می تواند این تجربیات را به اندونزی منتقل کند.
وی گفت: اکنون به دلیل شرایط جوی در ایران به دنبال توسعه و کاشت محصولات کشاورزی در سایر کشورها هستیم که اندونزی به دلیل فراوانی آب و نیز داشتن زمین های حاصلخیز می تواند یکی از مقاصد برای این هدف باشد.
'تاریگان' مدیر مرکز بین الملل وزارت کشاورزی اندونزی نیز با استقبال از سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی این کشور، گفت که اندونزی کالاها و مناطق خاصی را برای سرمایه گذاری در اولویت قرار داده است.
وی برنج، شکر، ذرت و گوشت گوساله را به عنوان کالاهای اولویت دار برای سرمایه گذاری ذکر کرد و گفت: مشوق هایی در این زمینه برای سرمایه گذاران از جمله معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده که اطلاعات کامل در این زمینه برای طرف ایرانی ارسال خواهد شد.
وی در ادامه به لزوم برگزاری نشست دوم کمیته مشترک کشاورزی بین دو کشور اشاره کرد که نشست نخست آن سال 2011 در جاکارتا برگزار شد.
این مقام اندونزیایی اعلام کرد که تمامی مباحث و پیشنهادات می تواند در این کمیته طرح و پیگیری شود.
وی اظهار امیدواری کرد که وزارت کشاورزی ایران به عنوان میزبان نشست دوم، هر چه زودتر و قبل از سفر 'جوکوو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی به ایران این نشست را برگزار کند.
کارشناس امور قرنطینه وزارت کشاورزی اندونزی نیز در این نشست در زمینه صادرات خرما و وقفه 10 ماهه در صادرات این محصول کشورمان به اندونزی توضیحاتی ارائه کرد.
وی شرایط ورود مواد غذایی با منشاء گیاهی و لزوم معرفی آزمایشگاه های مورد تایید سازمان های غذا و دارو کشورهای صادرکننده به نهاد قرنطینه اندونزی در قالب فرم های خاص را مورد اشاره قرار داد و گفت که سازمان غذا و دارو ایران فهرست آزمایشگاه ها را ارسال کرده، اما از آنجا که در قالب فرم مورد نظر نیست، مورد قبول نبوده و منتظر دریافت فهرست جدید سازمان غذا و دارو ایران هستیم.
به علت تاخیر در معرفی این آزمایشگاه ها طی چند ماه گذشته کشورهایی همچون تونس، مصر و امارات سهم زیادی از بازار خرمای اندونزی را پیش از این در اختیار ایران بود، از آن خود کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار