مدیرکل بهزیستی استان فارس مدعی است که علی رغم وجود قوانین مصوب مجلس، تنها 20 درصد از کل معابر و اماکن عمومی در کلانشهر شیراز برای تردد معلولان مناسب سازی شده است.
کد خبر: ۳۱۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 17 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:سید مرتضی موسوی عصر دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شیراز، گفت: قانون جامع حمایت از معلولان سال 63 در مجلس شورای اسلامی مصوب و آئین نامه اجرایی آن سال 64 تنظیم و ابلاغ شده است.

او با بیان اینکه براساس قانون ارائه پایان کار به پروژه های ساختمانی توسط شهرداری باید منوط به مناسب سازی این اماکن باشد، گفت: متاسفانه معلولان ما در شیراز و فارس به راحتی قادر به حرکت نیستند.

وی نبود وسایل نقلیه مناسب برای تردد معلولان را یکی دیگر از مشکلات موجود در جامعه دانست و با اشاره به اینکه مشکلات را سال گذشته هم در صحن علنی شورای شیراز مطرح کرده است، گفت: امروز نیازمند حداقل 50 دستگاه اتوبوس مناسب و استاندارد برای تردد ایمن و آسان معلولان در استان فارس هستیم.

موسوی با تاکید براینکه علی رغم اینکه ایران دارای فرهنگی ریشه دار است، از اینکه رفتارها و اقدامات در مواجهه با معلولان متناسب با شان فرهنگی این جامعه نیست ابراز تاسف کرد و گفت: در کشور ما متاسفانه کمتر به همنوعان توجه می شود. معلولان ترحم نمی خواهند، دستگاه های اجرایی سنگ اندازی نکنند و براساس قانون عمل کنند، معلولان می توانند زندگی شرافت مندانه ای برای خود بسازند.

موسوی به تمام مسئولان پیشنهاد داد که یکبار خود را به جای معلولان گذاشته و تردد در شهر و ورود به دستگاه های دولتی را امتحان کنند تا به دشواری های موجود به دلیل مناسب نبودن شرایط را به خوبی درک کنند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس همچنین خواستار تمکین دستگاه های دولتی نسبت به قوانین حمایت از معلولان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار