مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت:40 درصد از نابینایان استان فارس بیکار و 30 درصد از آنها فاقد مسکن هستند، بنابراین به زودی تشکلی برای پیگیری مطالبات نابینایان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۳۱۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 17 October 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: سید مرتضی موسوی بعدازظهر امروز در آئین گرامیداشت روز عصای سفید اظهار داشت: عصای سفید نباید اتکای فرد نابینا باشد بلکه نشانی برای سایر شهروندان است تا او را بشناسند و به قوانین او احترام بگذراند.

وی افزود: باید توانبخشی را از بین اقشار مختلف جامعه آغاز شود و ازکلیپ‌های شنیداری استفاده کرد تا علاوه بر افراد جامعه، نابینایان هم از آن استفاده کنند.

موسوی با بیان اینکه750 هزار نفر در کشور دچار اختلالات چشمی هستند، تصریح کرد: 45 هزار نفر در استان فارس دچار اختلالات چشمی هستند که 16 هزار نفر آنها تحت پوشش و حمایت بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از توانمندی‌های تمام شهروندان، اما توانمندی معلولان و به ویژه نابینایان در نظر گرفته نمی‌شود و آنها به انزا کشیده می‌شوند.

وی در جمع روشندلان خاطرنشان کرد: در سال 83 تصمیم گرفته شد که در سال 86، حداقل زیرساخت 30 درصد از فضای شهرها برای نابینایان مهیا شود اما پس از گذشت 12 سال تنها 20 درصد آن اجرا شده است.

موسوی با بیان اینکه 5 درصد سهم اشتغال در جامعه بر اساس قانون باید برای نابینایان باشد عنوان کرد: 40 درصد از نابینایان استان فارس بیکار و 30 درصد از آنها فاقد مسکن هستند، بنابراین به زودی تشکلی برای پیگیری مطالبات نابینایان تشکیل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار