مدیرکل فرودگاه های فارس از احتمال فعالیت 4 شرکت هواپیمایی اروپایی در این استان خبر داد و گفت: رایزنی درخصوص فعالیت این ایرلاین ها ادامه دارد و امیدواریم به زودی شاهد استقرار پایگاه پروازی این شرکت ها باشیم.
کد خبر: ۳۱۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 17 October 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:رضا بديعي فرد با بيان اينكه در حال حاضر 4 ايرلاين خارجي در فرودگاه شيراز فعال است، افزود: با پيگيريهاي صورت گرفته، شركت هاي هواپيمايي جديد متعلق به كشورهاي سوئيس، آلمان، اتريش و انگليس مي باشد.
به گفته وي، هم اينك برخي از ايرلاين هاي خارجي و معتبر دنيا تقاضا براي ازسرگيري فعاليت هايشان در ايران و به تبع آن در استان هاي بزرگ كشور را دارند كه اميدواريم هرچه سريع تر شاهد برقراري پروازهاي مستقيم به شهرهاي اروپايي باشيم.
مديركل فرودگاه هاي فارس در ادامه با اشاره به فعاليت شركت هاي هواپيمايي داخلي و خارجي در استان، گفت:
هم اينك 19 شركت هواپيمايي خارجي و داخلي در فارس فعال است كه تعداد پروازها در فرودگاه بين المللي شيراز سالانه به 36 هزار پرواز مي رسد.
وي ادامه داد: شيراز در حال حاضر به 11 شهر خارجي پرواز مستقيم دارد.
بديعي فرد در بخش ديگري از اين گفت وگو به تاخير طولاني مدت پروازهاي اخير در فرودگاه بين المللي شيراز اشاره كرد و افزود: متاسفانه هم اينك با كمبود شديد هواپيما و ناوگان حمل و نقل هوايي مواجهيم و اين موضوع تنها با خريد هواپيماهاي جديد قابل جبران است.
مديركل فرودگاه هاي فارس اضافه كرد: تا زماني كه هواپيماهاي جديد به ناوگان حمل ونقل هوايي كشور تزريق نشود شاهد تاخير در پروازها خواهيم بود چرا كه با نقص فني در هواپيماها و نبود هواپيماي جايگزين، پروازها با تاخيرهاي طولاني مدت مواجه خواهد شد.
بديعي فرد در ادامه افزود: استقبال مردم فارس از سفرهاي هوايي بيشتر است. با توجه به اينكه شيراز هم به نوعي مركز كشور محسوب مي شود تمايل افراد به استفاده از حمل ونقل هوايي با افزايش چشمگيري همراه شده، از اين رو به محض اينكه هواپيماها در مسير شيراز دچار نقص فني شوند شاهد تاخير يا ابطال پروازها در اين خط هوايي
مي شويم.
وي در ادامه گفت: ناوگان حمل ونقل هوايي كشور با ظرفيت كامل در حال فعاليت است و به دليل كمبود هواپيماهاي جايگزين، مسافران در خطوط پروازي كه تاخير
مي خورند ،آسيب بيشتري مي بينند چرا كه هم اينك تقاضا با عرضه تناسبي ندارد.
بديعي فرد ابراز اميدواري كرد با ورود هواپيماهاي جديد، مشكلات صنعت هوانوردي كشور و به تبع آن فارس رفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار