مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبرداد: در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ۷۰۰هکتار زمین آماده تحویل به شرکتهای پتروشیمی متقاضی است.
کد خبر: ۳۱۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 17 October 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: ابوالحسن حقایقی ظهر یکشنبه در نشست خبری گفت: هدف از ایجاد منطقه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس، استقرار واحدهایی است که مصرف انرژی زیادی دارند و به خوراک یا سوخت زیادی برای تولید نیازمندند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: منطقه ویژه اقتصادی لامرد با هدف تولید ۱۰میلیون تن سیمان،یک میلیون تن آلمینیوم و پنج میلیون تن پتروشیمی تأسیس شده‌ که پیشتر درمورد تولید سیمان و آلمینیوم مفصل توضیح داده شده و کارهای زیادی نیز صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هدف اصلی ما تمرکز بر پتروشیمی است. ما حدود ۷۰۰هکتار از پنج هزارو۴۰۰هکتار زمین فاز یک منطقه اقتصادی لامرد را به پتروشیمی برای تولید پنج میلیون تن محصولات پتروشیمی اختصاص دادیم و زیر ساختهای مورد نیاز این مسأله نیز انجام گرفته است.

وی افزود: پتروشیمی سه پارامتر اصلی برای ایجاد دارد که خوراک، آب و برق هستند.

حقایقی تشریح کرد: خطوط اصلی انتقال گاز در فاصله سه کیلومتری از منطقه ویژه اقتصادی لامرد قرار دارد که این منطقه در فاصله ۳۰ کیلومتری  پالایشگاه پارسیان واقع شده و روزانه ۸۵میلیون متر مکعب گاز از پالایشگاه مذکور به مرکز کشور منتقل می شود و خوراک پتروشیمی هایی که با گاز تغزیه می شوند به راحتی قابل تأمین است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد  ادامه داد: مسئله بعدی تأمین  برق مصرفی منطقه است که یک نیروگاه هزار مگاواتی توسط هلدینگ غدیر با هزینه بالغ بر ۶۰۰میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حال احداث است که ۵۰۰مگاوات برق آن برای آلومینیوم جنوب و حدود ۴۰۰مگاوات به منطقه ویژه اقتصادی لامرد اختصاص دارد.

وی بیان کرد: در مورد تأمین آب مصرفی منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز طرح انتقال آب از دریا در برنامه‌ کار وزارت نیرو قرار دارد که مطالعات آن انجام و فراخوان برای مناقصه نیز در شهریورماه گذشته برگزار شده است و بزودی تولید آب منطقه انجام می شود.

حقایقی تأکید کرد: در نتیجه هر سه پارامتر اصلی زیرساخت صنایع پتروشیمی اعم از خوراک، برق و آب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد انجام و یادر دست احداث است و بقیه زیرساختها از جمله راههای و گمرک نیز مستقر شده اند که تا حالا ۴۰۰تریلی تجهیزات مورد نیاز از طریق گمرک وارد منطقه ویژه شده است.

وی تشریح کرد: مجوز کلی محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی لامرد صادر شده و ما نیز به تعهدات خود در زمینه احداث هزارو ۳۰۰ هکتار فضای سبز در منطقه ویژه عمل خواهیم کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی لامرد بیان کر: در افق طرح منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد ۳۰هزار فرصت شغلی مورد توجه قرار گرفته ضمن اینکه تمامی مجوزهابرای ایجاد واحدهای تولیدی پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اخذ شده  و تاکنون برای احداث زیرساختهای این منطقه ویژه حدود ۸۰میلیارد تومان هزینه شده است و پیش بینی می شود تا پایان اجرای تمامی فازها و قسمتهای منطقه ویژه این مبلغ به هزار میلیارد تومان برسد.

وی تأکید کرد: مشوقهای ویژه ای برای سرمایه گزاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مورد توجه قرار دارد من جمله تعرفه گمرکی است که تمامی واردات مواد اولیه و کالاها به منطقه ویژه تعرفه گمرکی ندارد در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تا ۱۳سال بعد از بهره برداری و تولید محصول شرکتها از دادن مالیات بر درآمد معاف هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار