مدیرکل دامپزشکی استان فارسبه عزاداران توصیه کرد از ذبح دام در معابر عمومی، تکایا و هیئت‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا پرهیز کنند./معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت:پاکیزه نگه داشتن شهر یک معروف است و شهروندانی که اقدام به عزاداری در تکایا و حسینه ها می‌کنند باید در پاکیزه نگه داشتن شهر نیز همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۳۰۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 10 October 2016
 دام های نذری را فقط در کشتارگاه ذبح کنید
به گزارش تابناک فارس:مدیرکل دامپزشکی استان فارس با اعلام آمادگی کشتارگاه‌های فارس برای ذبح دام‌های نذری عزاداران حسینی به عزاداران توصیه کرد از ذبح دام در معابر عمومی، تکایا و هیئت‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا پرهیز کنند.
یعقوب مهندس با اشاره به ذبح دام از سوی برخی از هیات‌های عزاداری و شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و انجام نذر و قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تکایا گفت: به خاطر حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلای احتمالی به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، مناسب است عزاداران از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.
 
 آمادگی شهر برای نماز ظهر عاشورا
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: هماهنگی‌هاي لازم براي فراهم شدن بسترهاي مناسب و اقامه هرچه باشكوه‌تر نماز ظهر عاشورا در خيابان‌ها و معابر مختلف انجام شده است.
رمضان امینی با تاكيد براينكه محرم ریشه در اعتقادات و باورهای تمام ايرانيان دارد، گفت: سیاهپوش کردن معابر اصلی، اهتزاز پرچم‌های مشکی بر روی پل‌ها و برخی معابر و نصب بنرهایی با مضمون عاشورا،  شستشو و پاکسازی مسیرهای عزاداری، هرس درختان و پاكسازي معابر و ... انجام شده است.
 
 عزاداران نظافت را رعایت کنند
وی ادامه داد: پاکیزه نگه داشتن شهر یک معروف است و شهروندانی که اقدام به عزاداری در تکایا و حسینه ها می‌کنند باید در پاکیزه نگه داشتن شهر نیز همکاری داشته باشند.
امینی از شهرونداني كه عزاداران را در اين ايام همراهي مي‌كنند درخواست كرد كه به نظافت شهر اهميت داده و ضمن خودداري از رها كردن زباله و بقاياي مواد خوراكي يا ساير وسايل در معابر عمومي، به ديگران نيز در خصوص لزوم توجه با پاكيزگي شهر، تذكر دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار