شیراز با مشهد و قم فرق دارد
شاخصه محوری و اصلی شیراز شعر و فرهنگ و تاریخ این شهر است و تقدس این شهر در حد سومین شهر مقدس ایران است و لقبی جدید برای این شهر؛حال آنکه سالهاست همه شیراز را به عنوان پایتخت فرهنگی ایران می شناسند. شیراز با این احوالات بسیار متفاوت با شهرهایی چون مشهد و قم می باشند که تقریباً تمام رونق و شهرتشان به واسطه حضور پربرکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) می باشند و اگر نبودند این دو وجود بزرگوار چیزی از شهرهایی چون زاهدان و سمنان بیشتر نداشتند.
کد خبر: ۳۰۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 06 October 2016
اواخر مرداد ماه بود که وزارت ارشاد تصمیم به ممنوعیت برگزاری کنسرت در شهر مشهد گرفت و در اظهارنظری عجیب علت این ممنوعیت را وجود حرم امام رضا دانستند!
 
به گزارش تابناک فارس:این در حالیست که برگزاری کنسرت در شهر قم نیز ممنوع است و این یعنی در اولین و دومین شهرهای مقدس ایران برگزاری کنسرت ممنوع است و این گمانه زنی بوجود آمده است که در ادامه سریال ممنوعیت کنسرت در شهرهای مقدس حالا نوبت سومین شهر مقدس یعنی شیراز است!
 
برخی این سخنان امام جمعه شیراز را شاهدی بر این ادعا دانسته اند.
 
"امام جمعه شيراز در خطبه های نماز جمعه گفت: وزير ارشاد گفته است كه برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي در مشهد مقدس به‌خاطر احترام به امام رضا(ع) انجام نمي‌شود، از آقاي وزير ارشاد سئوال مي‌كنم كه اگر برگزاري كنسرت حلال است و جايز و بي‌ضرر، چرا خدمت امام رضا(ع) برگزار نمي‌شود؟ اگر حرام است و ضرر دارد، پس براي همه مسلمانان مضر است و حرام. حرام را توسعه ندهيد و گناه را تشويق نكنيد."
 
امیدواریم این گمانه زنی صرفاً یک اظهارنظر خام از جانب ذهنی ناآگاه باشد و تصمیمی واقعی و در شرف به وقوع پیوستن نباشد؛چرا که شیراز بسیار با مشهد و قم تفاوت دارد.
 
شیراز در اذهان مردم به شهر گل و بلبل و شعر و ادب شهره است و روحیه طرب انگیز مردم این شهر هم گواه این نکته است و هرکس به این شهر سفر می کند به وضوح متوجه این موضوع می شود.
 
شاخصه محوری و اصلی شیراز شعر و فرهنگ و تاریخ این شهر است و تقدس این شهر در حد سومین شهر مقدس ایران است و لقبی جدید برای این شهر؛حال آنکه سالهاست همه شیراز را به عنوان پایتخت فرهنگی ایران می شناسند.
 
شیراز با این احوالات بسیار متفاوت با شهرهایی چون مشهد و قم می باشند که تقریباً تمام رونق و شهرتشان به واسطه حضور پربرکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) می باشند و اگر نبودند این دو وجود بزرگوار چیزی از شهرهایی چون زاهدان و سمنان بیشتر نداشتند.
 
امیدواریم مسئولان مربوطه قبل از تصمیم گیری اندکی فکر کنند و مراقب باشند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مسجدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
نگرانی نویسنده از هست من ندانستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
ایران وشزوع ملوک الطوایفی
باید محتوای کنسرت عوض شود ودر خدمت اسلام باشد چاره تعطیلی ان نیست
صوزت مسئله پاک کردن افتخار نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
جانا سخن از زبان ما می گویی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار