کد خبر: ۳۰۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 03 October 2016

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان ایلام با بیان اینکه بیش از 85 میلیون لیتر بنزین در نیمه نخست امسال در این استان مصرف شده است، گفت: میزان مصرف گاز CNG ایلامی‌ها در 6 ماهه نخست امسال 10 درصد رشد داشته است.

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهندس «علی‌اصغر چاغروندی»اظهار کرد: تعداد 44 جایگاه فعال عرضه سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) در سطح استان وجود دارد که یک جایگاه دیگر نیز در حد فاصل بین پل زائر تا پایانه مرزی مهران، آماده بهره‌برداری است که در مجموع 45 جایگاه عرضه سوخت فعال خواهیم داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان با اشاره به اینکه تعداد 20 جایگاه عرضه گاز CNG فعال در نقاط مختلف استان در حال ارائه خدمت به مردم هستند، افزود: جایگاه CNG دهلران نیز حداکثر تا 10 روز آینده افتتاح خواهد شد و به مجموع جایگاه‌های عرضه گاز در استان اضافه می‌شود.

چاغروندی با بیان اینکه طی 6 ماهه نخست سال جاری مقدار بنزین مصرفی در سطح استان 85 میلیون و 228 هزار لیتر بوده است، عنوان کرد: این میزان مصرف در مدت مشابه سال گذشته 80 میلیون و 541 هزار لیتر بوده که 4 میلیون لیتر رشد مصرف داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش مصرف بنزین 5.8 درصد رشد مصرف داشته‌ایم، تصریح کرد: در بخش نفت گاز طی 6 ماهه اول امسال 96 میلیون و 357 هزار لیتر مصرف داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 97 میلیون و 119 هزار لیتر بوده که رشد منفی 8 دهم درصدی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان ایلام ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری در بخش نفت سفید در سطح استان 1 میلیون و 918 هزار لیتر مصرف شده که در 6 ماهه نخست سال 94 میزان 2 میلیون و 398 هزار لیتر مصرف ثبت شده که با کاهش مصرف 20 درصدی همراه بوده که این امر ناشی از بحث گازکشی به نقاط شهری و روستایی استان است.

چاغروندی با اشاره به اینکه در بخش مصرف نفت کوره در 6 ماهه نخست امسال 2 میلیون و 403 هزار لیتر مصرف ثبت شده است، اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال گذشته میزان مصرف این فرآورده 11 میلیون و 343 هزار لیتر بوده که 78 درصد کاهش مصرف نشان می‌دهد.

وی تعداد خانوارهای استان را 147 هزار و 439 خانوار اعلام و عنوان کرد: 39 هزار و 274 خانوار هنوز گازکشی نشده‌اند که کماکان از نفت استفاده می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان ایلام با بیان اینکه هر جایگاه عرضه سوخت در ماه توسط کارشناسان و ماموران کنترلی 1 بار کنترل کمی و 4 بار کنترل کیفی می‌شود، تاکید کرد: هر 3 ماه یک بار نیز از سوی اداره استاندارد کنترل‌های لازم از جایگاه‌های عرضه سوخت انجام می‌شود و از نظر کیفیت نیز هر هفته کنترل کیفیت فرآورده‌ها در هر جایگاه بررسی می‌شود.

چاغروندی به میزان مصرف گاز CNG در استان اشاره و اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری میزان 19 میلیون و 691 هزار و 369 متر مکعب گاز CNG در سطح استان مصرف شده که معادل 21 میلیون و 69 هزار لیتر بنزین بوده که این میزان مصرف در 6 ماهه اول سال گذشته 17 میلیون و 866 هزار و 105 متر مکعب بوده که نسبت به امسال 10 درصد رشد مصرف داشته است.

وی با تاکید بر اینکه برای اربعین امسال ذخیره سازی به صورت کامل انجام شده و آمادگی لازم برای ارائه خدمات در این ایام را داریم، یادآور شد: اقدامات زیرساختی در این حوزه را انجام داده‌ایم و در این راستا 4 جایگاه سیار را نیز آماده ارائه خدمات کرده‌ایم که در صورت نیاز با مکان‌یابی در اختیار وسایل نقلیه ایام اربعین قرار خواهد گرفت./م

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار