رئیس اورژانس استان فارس گفت: با توجه به حوادثی که در منطقه شهر صدرا رخ می ‌دهد، احداث 2 پایگاه اورژانس در این شهر ضروری است.
کد خبر: ۳۰۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 30 September 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدرضا عالی‌منش رئیس اورژانس استان فارس برخورداری از تعداد 2 پایگاه اورژانس در شهر صدرا را به عنوان یک ضرورت اعلام کرد و اظهار داشت: چنانچه مسئولان شهر صدرا بتوانند با مساعدت خیرین در فاز دوم این شهر پایگاه دیگری راه‌اندازی کنند، زمان حضور پرسنل اورژانس کاهش و ارائه خدمات درمانی نیز در این منطقه  ارتقا می‌یابد.

وی گفت: بررسی ماموریت‌ های این مرکز در بازه زمانی یاد شده حاکی از پاسخگویی به 3 هزار تماس روزانه و انجام  350 ماموریت در شیراز است که نسبت به سال گذشته افزایش 9 درصدی در تعداد ماموریت ‌های اورژانس شیراز دیده می ‌شود.

رئیس اورژانس استان فارس با اشاره به طولانی بودن مسافت شهر صدرا به مراکز اتفاقات درمانی سطح شهر گفت: امروزه افزایش تعداد خودروها و عدم رعایت فرهنگ ترافیکی سبب شده روزانه بر تعداد ماموریت‌ های حوادث ترافیکی استان افزوده شود.

عالی‌منش تعداد پایگاه‌ های اورژانس شیراز را 35پایگاه اعلام کرد و افزود: تا پایان برنامه چهارم توسعه از 118 پایگاه اورژانس 115 پایگاه و در برنامه پنجم توسعه نیز از 46 پایگاه 11 پایگاه آن تاکنون در این استان راه‌ اندازی شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت ‌های پزشکی استان فارس با اشاره به سابقه ارائه خدمات اورژانسی به مردم شهر صدرا، گفت: در سال گذشته روزانه به طور متوسط، هشت ماموریت برای خدمت ‌رسانی به مردم شهر صدرا در این منطقه انجام شده است.

پایگاه اورژانس 115 خواجه نصیرالدین طوسی صدرا در قالب طرح سلامت و با کمک یک میلیارد و 500 میلیون ریالی سید رضا شهابی یکی از نیکوکاران عرصه سلامت استان فارس در زمینی به مساحت 300مترمربع با زیربنای 160مترمربع احداث شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار