متخصص قلب و مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیرازبر لزوم داشتن برنامه مناسب برای ورزش و تحرک جسمانی تاکید کرد وگفت: ورزش و تحرک بدون برنامه بیش از کم تحرکی به سلامت قلب صدمه می زند.
کد خبر: ۳۰۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 29 September 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر محمد علی بابایی بیگی پنجشنبه در حاشیه دومین روز از برگزاری پنجمین کنگره پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی اظهار داشت : برای افراد در گروه سنی 5 تا 17 سال، 60 دقیقه فعالیت ورزشی در روز را توصیه می کنیم که می توان این فعالیت ها را از پیاده روی ساده تا تمرینات تقویتی برای عضلات به نحوی که گروه عضلات اصلی بدن درگیر باشند، انجام داد .
وی با بیان اینکه افراد دارای توصیه پزشکی خاص از این قاعده مستثنی هستند گفت : برای افراد معلول هم با توجه به ظرفیت های ورزشی و محدودیت ها و خطرات سلامتی، نیاز به انطباق شرایط وجود دارد.
این متخصص قلب و عروق ، ورزش منظم را راهی برای سلامت قلب دانست و گفت : با ورزش منظم خود را در مقابل حملات قلبی محافظت کنیم، فعالیت جسمی برای سلامت قلب باید پرتحرک ، منظم و مداوم باشد ، کم تحرکی و بی تحرکی متاسفانه در جامعه ما رو به افزایش است و به یک فرهنگ تبدیل شده است .
بابایی گفت:عادت همیشگی به ورزش در افرادی که دچار سکته قلبی می شوند ، بخت زنده ماندن آنها را دو برابر می کند ، تحرک جسمی احتمال بروز سکته مغزی را کم می کند و احتمال بروز بیماری قند را نیز می کاهد .
این فوق تخصص قلب و عروق بر لزوم اصلاح رژیم غذایی تاکید کرد و گفت : مصرف بیش از حد شیرینی ها و چاقی خطر بروز بیماری قند را می افزاید که خود عامل خطری برای بیماری عروق قلب است ، پیاده روی تند ، دوچرخه سواری و شنا بهترین نوع فعالیت جسمی برای پیشگیری از بیماری قلبی هستند.
بابایی با اشاره به اینکه سکته قلبی ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز رخ دهد گفت: سکته در حال استراحت و درحال فعالیت ممکن است رخ دهد، تنش های روانی، هیجان ها و عصبانیت های بیش از حد خطر ابتلا، به سکته و بیماری عروق قلب و سکته قلبی را افزایش می دهد .
مدیرگروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، چاقی ، مصرف نمک و مصرف مشروبات الکلی، تنش های روانی و سابقه خانوادگی را عوامل خطر برای زیادی فشارخون دانست و گفت : زیادی فشارخون با تغذیه درست و در موارد لزوم استفاده از دارو درمان پذیر است ، سابقه خانوادگی ، مصرف دخانیات ، زیادی فشار و چربی خون ، بیماری قند ، چاقی ، کم تحرکی و تنشهای روانی عوامل خطر بروز سکته قلبی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار