معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: صنعتگران مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فارس در نیمه نخست امسال ۷ میلیارد ریال تخفیف و مشوق ویژه دریافت کردند.
کد خبر: ۳۰۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ 28 September 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: مهران خاکساری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کسب عنوان برتر شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در اعطای تخفیفات و مشوق‌های ویژه به واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال در مجموع  به 48 واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فارس 7 میلیارد و 148 میلیون ریال تخفیف داده شد.

وی با بیان اینکه این تخفیف‌ها به منظور حمایت بیشتر از واحدهای صنعتی و تولیدی که مشمول پرداخت تعدیل بدهی معوق بودند اعطا شد افزود: این مشوق‌ها براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌منظور حمایت و رفع موانع تولید، ایجاد انگیزه و افزایش سرمایه‌گذار، رونق تولید و اشتغالزایی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعطا شده است.

خاکساری  تصریح کرد: براساس این دستورالعمل طرف‌های قراردادی که 100 درصد اسناد تعهدی خود را باز  پرداخت  کرده‌اند ولی تعدیل آنها تاکنون مورد بخشودگی قرار نگرفته بود مشمول تخفیفات اعطای این دستورالعمل شدند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی بهره‌بردار، دارای پایان کار یا در مرحله نصب ماشین‌آلات نیز با پرداخت 50 درصد اصل بدهی، مشمول 75 درصد بخشودگی جرائم دیرکرد شده‌اند و با پرداخت 100 درصد مبلغ اصل بدهی تا 90 درصد جرایم تأخیر آنها بخشیده شد.

وی با بیان اینکه به تمامی صنعتگران استان فارس برای  استفاده از این مشوقها اطلاع‌رسانی شد تأکید کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تا پایان شهریور فرصت داشتند  از دستورالعمل اعطای مشوقات ویژه در جهت رونق بخش تولید و صنعت استفاده کنند.

خاکساری در ادامه با بیان اینکه سایر مشوق‌ها و تخفیف‌ها به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی همچنان اعمال می‌شود گفت: اعمال تخفیف 10درصدی به نخبگان و ایثارگران و سرمایه‌گذاران خارجی و نیز اختصاص مشوق‌های ویژه در مناطق کم‌برخوردار و اعمال تخفیف برای متقاضیانی که بتوانند واحد صنعتی خود را در فاصله زمانی کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسانند از جمله سیاست‌های حمایتی در این بخش است.

استان فارس با 62 شهرک صنعتی در حال واگذاری عنوان دوم کشور را در شهرک‌های صنعتی در حال واگذاری به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار