رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کشت فراسرزمینی به عنوان گامی در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: این استان با دارا بودن کشاورزان پیشرو و نمونه در سطح ملی و بین المللی می تواند در اجرای طرح کشت های فرا سرزمینی موفق عمل کند.
کد خبر: ۳۰۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ 28 September 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد مهدی قاسمی در جمع خبرنگاران پیش از رهسپاری به قزاقستان افزود: در این سفر که با همراهی برخی کشاورزان پیشرو ونمونه استان فارس صورت می گیرد، شرایط کشاورزی و کشت های فراسرزمینی کشاورزان و سرمایه گذاران استان به ویژه در زمینه کشت غلات و دانه های روغنی در این کشور بررسی می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: مطالعات صورت گرفته در مورد کشور قزاقستان نشان می دهد که این کشور با توجه به وسعت زیاد زمین های کشاورزی دیم و برخورداری از منابع آبی مناسب، می تواند فرصت مناسبی برای ترمیم بحران خشکسالی در استان فارس و همچنین توسعه صادرات و تولید بهینه محصولات کشاورزی باشد.
قاسمی گفت: امیدواریم کشاورزان پیشرو، بهره برداران نمونه وهمچنین سرمایه گذاران استان فارس برای تولید بهینه محصولات کشاورزی در کشورهای هدف مانند قزاقستان مشارکت فعالانه داشته باشند.
وی افزود: کشور قزاقستان تقریبا دو برابر مساحت ایران و نهمین کشور وسیع جهان است و با درنظر گرفتن موقعیت همسایگی و دارابودن ظرفیت های فراوان در بخش کشاورزی، یکی از مقصدهای مهم و مناسب در مدیریت بحران کم آبی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: به استناد اصل 138 قانون اساسی و به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، آیین نامه کشت های فرا سرزمینی فروردین ماه امسال به تصویب هیات وزیران رسید.
وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، کشت فرا سرزمینی به منزله بهره برداری از منابع، ظرفیت ها، عوامل و امکانات سایر کشورها برای تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز در راستای حفظ منابع پایه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار می گیرد.
قاسمی اظهار کرد: از جمله اهداف پروژه کشت های فرا سرزمینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می توان به اطمینان بخشی به امنیت غذایی با تولید محصولات استراتژیک در کشورهای هدف، تولید پایدار و بلند مدت نهاده ها ومحصولات کشاورزی مورد نیاز کشور در کشورهای دیگر و انتقال آن به داخل کشور و جبران کمبود منابع آب و خاک و نیز جلوگیری از تخریب منابع کشاورزی اشاره کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استفاده از قانون سوبسید برای سرمایه گذاران خارجی، ثبات اقتصادی و سیاسی قزاقستان، روابط حسنه دولتهای دوکشور طی سالیان گذشته، نیاز قزاقستان به ایران به عنوان ارزانترین مسیر دسترسی به آبهای آزاد و ارائه تسهیلات مناسب با نرخ بهره پایین به سرمایه گذاران از جمله ویژگی های برجسته تشویق کننده برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این کشور است.
به گفته قاسمی، سفر هیات جهاد کشاورزی استان فارس به قزاقستان پنج روز به طول می انجامد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار