شورانامه
گزارشی از اوضاع درختان شیراز/مدیر محیط زیست استان به فکر مردم نیست/دستور کارهای جلسه اخیر شورا /پل های نازیبای شیراز جلوه شهر را خراب کرده اند/ بوی بد فاضلاب پایین شهر برطرف می شود؟
کد خبر: ۳۰۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 28 September 2016
 گزارشی از اوضاع درختان شیراز
به گزارش تابناک فارس: نماينده شوراي شهر شيرازگفت:از ابتداي سال تا كنون 4 هزار و 100 درخت در شيراز جا به جا شده اند كه بيشتر آنها درختاني بودند كه بر سر راه اجراي پروژههاي عمراني شهري قرار گرفته بودند و بيشتر آنها در سايت برم شور بوده و 500 تا 600 اصله درخت نيز مربوط به پروژه قطار شهري بود و 112 اصله درخت نيز به دليل آفت زدگي، خشك شده و موارد ديگر قطع شدند.
وي ادامه داد: هزينه جا به جايي هر كدام از اين درختان 40 تا 300 هزار تومان برآورد ميشود اين در حالي است كه در 70 درصد موارد نيز اين درختان احيا مي شوند.
عضو شوراي شهر شيراز گفت: در خصوص باغات قصردشت طي سالهاي اخير شاهد تخريب برخي از قسمتهاي اين باغات بوديم اما در حال حاضر در بيش از 800 هكتار از اين باغات كه در گروه يك باغات قرار گرفته اجازه قطع حتي يك درخت و تغيير كاربري به هيچ عنوان داده نميشود.وي ادامه داد: در حال حاضر ما تمامي تلاش خود را براي جلوگيري از قطع درختان سطح شهر به ويژه درختاني كه بر سر راه پروژه هاي عمراني قرار گرفته اند به كار بستيم اما در برخي پروژه ها مانند فاضلاب راهي جز عبور از كمربندي وجود ندارد كه اين كار نيز فضاي سبز وسط كمربندي را تهديد مي كند.
وي ادامه داد: در اين ميان كمترين قطع درختان توسط مردم صورت گرفته اما براي جلوگيري از اين موارد نيز جرايم سنگيني براي كساني كه اقدام به قطع درخت مي كنند در نظر گرفته شده است.
 
مدیر محیط زیست استان به فکر مردم نیست
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، نسبت به آنچه سخنان دوگانه مدیرکل محیط زیست فارس در خصوص سد تنگ سرخ بیان می‌کرد، انتقاد و تصریح کرد که به‌واسطه حضور چنین کارگزارانی، دلش به‌حال دولت می‌سوزد.
محسن معین عصر امروز (دوشنبه 5 مهرماه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود، گفت: آقای ولوی مدیرکل محیط‌زیست فارس سال 92 و در پایان سمینار علمی بررسی اثرات احتمالی پروژه سد تنگ سرخ بر دریاچه مهارلو، به بنده گفتند که قانع شدم و باید دیگران را هم قانع کنیم.
او اضافه کرد: آقای ولوی غیربومی است و دیر یا زود شیراز را ترک می‌کند و شهردار،‌ نمایندگان شورا و نمایندگان مجلس در این شهر بزرگ شده‌اند و قصد دارند در همین شهر به زندگی ادامه دهند و قطعاً بیش از آقای ولوی نسبت به محیط‌زیست و حفظ آن در شیراز اهمیت می‌دهند.
معین با بیان این‌که فردی سیاسی نیست،‌ گفت: دلم به حال مظلومیت جمهوری اسلامی و آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری محترم می‌سوزد که همه از ایشان توقع معجزه اشتغال و گشایش دارند، در صورتی‌که بعضاً کارگزارانی چون مدیرکل محیط زیست فارس دارند که افتخارشان توقف پروژه‌های مثبتی چون سد تنگ سرخ و پالایشگاه شیراز است!!
عضو شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به مدیرکل محیط زیست فارس یادآور شد: آقای ولوی شما دو راه بیشتر ندارید یا صادقانه تسلیم مباحث علمی و کارشناسی شده و از عقیده قلبی خود در خفا و برون یکسان دفاع کنید و اجازه دهید شیراز از خطر سیل رهائی یابد و چهره آن متحول شود یا این‌که در محضر مردم و قوه قضایه ضمانت دهید که در شیراز سیل نمی‌آید و اگر  آمد ضامن مال و خون مردم هستید. همچنین شخصاً 20 میلیارد تومان خرج کرد قبلی مردم شیراز در سد تنگ سرخ را پس بدهید
 
دستور کارهای جلسه اخیر شورا
در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز 17 دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.طرح کاهش عرضه و مصرف قلیان در شهر شیراز، واگذاری یک‌هزار و 520 مترمربع زمین شهرداری واقع در خیابان شهید محلاتی شمالی به هیئت محبان ثارالله (ع) شیراز، نرخ پیشنهادی پارکینگ‌های شهر، بررسی گزارش تفریغ بودجه 93 و 94 شهرداری شیراز و برون‌سپاری خدمات پروانه ساختمانی دفاتر ماده 33 از جمله مصوبات برگشتی فرمانداری بود.
 
پل های نازیبای شیراز جلوه شهر را خراب کرده اند
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز عنوان کرد: تقاطع‌های غیر همسطح به دلیل بی توجهی به موضوع زیبا سازی تبدیل به سازه‌هایی حجیم و بدون تناسب با محیط شهری شده‌اند. مطابق مصوبه شورا باید این تقاطع‌ها دارای طرح ویژه باشند که تاکنون توجه کافی نشده و در این راستا باید پیگیری لازم برای زیباسازی آنها و تبدیل به عناصر دارای جلوه و زیبایی در شهر شوند.
نقیب‌زاده گفت: بسیاری از پیاده‌روهای این شهر به محل دپوی مصالح و محیط کارگاه‌های ساختمانی در حال ساخت تبدیل شده‌اند.
 
 بوی بد فاضلاب پایین شهر برطرف می شود؟
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز مصوبه رسیدگی به بوی نامطبوع فاضلاب جنوب شهر شیراز در پنج بند به تصویب رسید که ذیل آن مقرر شد دستگاه‌های مختلف اعم از فرودگاه شیراز و پایگاه هوایی شهید دوران از ریختن فاضلاب به رودخانه خشک خودداری کنند.
بر این اساس همچنین مقرر شد کمیته‌ای متشکل از شرکت آب و فاضلاب، اداره کل حفاظت محیط‌زیست و شهرداری شیراز تشکیل و به منظور پیشگیری از شیوع بیماریهای ناشی از آلودگی، راهکارهای ساماندهی فاضلاب شیراز بررسی و بین دستگاه‌های متولی هم‌افزایی ایجاد شود.
در این مصوبه مقرر شد شرکت آب و فاضلاب شیراز اقدامات لازم برای جمع‌آوری فاضلاب از مناطق جنوبی شهر و هدایت فاضلاب به تصفیه‌خانه شماره یک را انجام دهد.
ذیل همین تصمیم عنوان شد که شورای ‌شهر شیراز با همکاری شرکت آب و فاضلاب، اداره حفاظت محیط زیست و شهرداری اقدامات لازم برای تامین کامل اعتبار  احداث تصفیه‌خانه شماره دو از دولت را از طریق نمایندگان مجلس و استانداری پیگیری خواهد کرد.
در همین مصوبه مقرر شد، شهرداری شیراز نسبت به تنظیم و ارائه لایحه پیش‌خرید آب تصفیه‌خانه شماره دو طی یک ماه آینده اقدام لازم را به عمل آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار