مدير کل انتقال خون استان فارس نسبت به کاهش ذخاير بانک خون در اين استان هشدار داد و از مردم درخواست کرد که براي اهداء خون به پايگاه‌هاي اين سازمان در سراسر استان مراجعه کنند. به گزارش ايسنا، به نقل از روابط عمومي اداره کل انتقال خون استان فارس، دکتر کريمي گفت: هم‌اينک در استان فارس و در همه گروه‌هاي خوني به‌ويژه گروه‌هاي خوني O منفي و A مثبت، به شدت کمبود وجود دارد.
کد خبر: ۳۰۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 28 September 2016
مديرکل انتقال خون فارس با بيان اينکه شيراز يکي از قطب‌هاي پزشکي کشور محسوب مي‌شود، نياز روزانه مراکز درماني را بي از هفتصد واحد خون اعلام و اضافه کرد: هم اينک روزانه حدود 500 تا 550 واحد خون از افراد اهداء کننده دريافت مي‌کنيم. وي با بيان اينکه طي 6 ماه ابتداي امسال، بيش از 80 هزار واحد خون، در سراسر اين استان اهداء شده است، گفت: طي اين مدت 111 هزار نفر به پايگاه‌هاي انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از اين تعداد 89 هزار 938 نفر امکان اهداء خون داشتند.

کريمي با يادآوري اينکه چشمان افراد نيازمند به خون و فرآورده‌هاي خوني، همواره در انتظار همراهي اهداکنندگان خون است، گفت: نياز به خون و فرآورده‌هاي خوني امري است که هيچگاه متوقف نمي‌شود و اهداي خون اقدامي ايثارگرانه در همه جوامع محسوب مي‌شود.

او همراهي رسانه‌ها در اطلاع‌رساني بيشتر و مطلوب‌تر در خصوص نيازهاي موجود و زمينه‌سازي براي تشويق اهداکنندگان را يک ضرورت دانست و گفت: اکنون و در آستانه ماه محرم، اميدواريم اهداکنندگان بيش از گذشته ما را در تامين خون و فرآورده‌هاي خوني مورد نياز ياري کنند. کريمي در عين‌ حال گفت: اهداکنندگان لطفا، مراجعه به پايگاه‌هاي انتقال خون را به شب‌هاي تاسوعا و عاشورا موکول نکنند. اهداء خون موضوعي مستمر است که در همه ايام به‌ويژه تمام روزهاي تاثيرات معنوي خود را دارد. او از اجرايي شدن طرح سپاس (نمونه‌گيري سلول‌هاي بنيادي) در پايگاه‌هاي انتقال خون استان فارس خبر داد و گفت: در اين طرح اهداکنندگاني که علاقه‌مند هستند نمونه خون گرفته شده و مورد بررسي ژنتيکي قرار مي‌گيرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار