معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تامین 4000 دستگاه اتوبوس پایه گازسوز برای کلانشهرهای کشور در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 28 September 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی نوذرپور در تشریح روند تامین این اتوبوس‌ها، گفت: در کلانشهرهای کشور به همراه اراک که مجموعا 9 شهر کشور را شامل می شود مقرر شده با هدف کاهش آلودگی هوا از محل تسهیلاتی که دولت مشخص کرده است 2200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در مرحله اول برای خرید 4000 دستگاه اتوبوس پایه گازسوز اختصاص داده شود.

وی افزود: با توجه به هدف دولت برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور تردد اتوبوس‌های دیزلی رو به کاهش خواهد رفت لذا ورود اتوبوس های جدید حتما پایه گازسوز خواهد بود.

وی تاکید کرد: از میان چهارهزار اتوبوس تامین شده سه هزار دستگاه به کلانشهر تهران اختصاص می یابد که امیدواریم بخش عظم این اتوبوس ها تا پایان سال جاری وارد کلانشهرها شوند و مردم تهران نیز شاهد ورود اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی این شهر باشند.

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در تشریح نحوه دریافت این اتوبوس ها توسط شهرداری های کلانشهرها گفت: شهرداری ها و یا مجموعه های خصوصی تحت نظارتشان می توانند با خودروسازانی که توانایی تولید اتوبوس های مورد نظر را دارند قرارداد منعقد کنند.

وی ادامه داد: به ازای هر دستگاه اتوبوس 220 میلیون تومان وام از محل تسهیلات تامین شده دولت داده می شود این وام با 18 درصد کارمزد است که 10 درصد آن باید توسط خودروساز تامین شود، درحقیقت در شهرداری ها وام با کارمزد 8 درصد ارائه می شود.

نوذرپور با اشاره به اینکه درحال حاضر شهرهایی مانند تبریز، تهران و کرج قراردادهای خود را منعقد کرده اند گفت: شهر مشهد نیز در حال انعقاد قرارداد است و اهواز، شیراز و اراک نیز در حال مذاکره با خودروسازان هستند.

به گفته نوذرپور ، بر اساس مصوبه سند کاهش آلودگی هوای کلانشهرها که اخیرا در دولت به تصویب رسید، اتوبوس های جدید باید به سیستم GPS مجهز باشند تا میزان صرفه جویی آنها سنجیده شود.

وی افزود: پیش بینی می شود بین 120 تا 150 میلیون تومان از این محل صرفه اقتصادی داشته باشیم که به شهرداری ها بازگردانده می شود البته لازمه تحقق این موضوع خریداری اتوبوس ها و ورود آنها به شهرهاست. درحقیقت 340 میلیون تومان برای تامین هر دستگاه اتوبوس پرداخت می شود این در شرایطی است که قیمت پایه این اتوبوس ها 550 میلیون تومان قرار داده شده است.

نوذرپور تاکید کرد: تلاش می کنیم با تامین منابع مالی دیگر از سمت دولت کارمزد 8 درصد وام داده شده را کاهش دهیم و به صفر نزدیک کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار