بن بست مسکن مهر نشان از غیرکارشناس بودن مسکن مهر است/افزایش قیمت مسکن مهر قانئنی و متقاضیان بی پولند/ آمار بالای بیکاران نشانه رکود است/جامعه از وضعیت اقتصادی ناراضیست/امنیت جانی و شغلی محیط بانان در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود/شغل محیط بانی در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیردانتقاد از کمبود محیط بان / لزوم توجه به افزایش نیروی محیط بان در لایحه حمایت از محیط باناندر بکارگیری محیط بان محدودیت وجود دارد/ ضرورت استفاده از ظرفیت جوامع محلی برای حفاظت از منابع طبیعی کشوردر میزان مجازات های شکارچیان غیرمجاز تجدیدنظر شود
کد خبر: ۳۰۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 28 September 2016
بن بست مسکن مهر نشان از غیرکارشناس بودن مسکن مهر است/افزایش قیمت مسکن مهر قانئنی و متقاضیان بی پولند
 فرج الله رجبی با اشاره به بررسی میدانی مشکلات صاحبان مسکن مهر پردیس، گفت:صاحبان مسکن مهر پردیس تجمع کننده مقابل مجلس از فازهای مختلف آن منطقه بودند که درخواست آن ها رسیدگی به معضلات رخ داده در تحویل خانه ها بود.
نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه صاحبان مسکن مهر پردیس طی قرارداد مشخصی پولی را واریز کرده و قرار بود ظرف 18 ماه خانه را تحویل بگیرند، افزود: اکنون این زمان سپری شده؛اما خانه ای تحویل داده نشده است.
وی ادامه داد:مطالبه پول بیشتر از مبلغ درج شده در قرارداد از صاحبان مسکن مهر پردیس از مشکلات رخ داده برای افراد است.
وی با تاکید براینکه بسیاری از صاحبان مسکن مهر پردیس از اقشار محروم جامعه هستند،افزود:انتظار پرداخت بهای بیش از نرخ تعیین شده در قرارداد بابت تحویل واحدهای خریداری شده با ناتوانی مالی آن ها و تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی همراه شده است.
رجبی با بیان اینکه ناتوانی مردم در پرداخت وجه مطالبه شده یکی از مشکلات و نبود منابع دولتی برای تکمیل آن معضل دیگری است،گفت: باید در جلسه ای مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس و همچنین  با حضور وزیر راه وشهرسازی به رفع معضل مسکن مهر پردیس پرداخت.
بن بست های طرح مسکن مهر غیرکارشناسی بودن این طرح را نشان می دهد
وی ادامه داد: تقاضای دریافت پول بیشتر از سوی دولت برای تکمیل مسکن مهر در نتیجه رشد یک باره نرخ مسکن و تورم بوده و هیچ تخلفی در کار نیست.
این نماینده مردم درمجلس دهم،با تاکید براینکه پروژه مسکن مهر بدون کار کارشناسی و مطالعه دقیق شروع شده است، افزود:بن بست های رخ داده در طرح مسکن مهر به خوبی غیرکارشناسی بودن این طرح را نشان می دهد.
 
آمار بالای بیکاران نشانه رکود است
 رحیم زارع رئیس فراکسیون ایران در افق 1404 مجلس شورای اسلامی در این نشست با تاکید بر لزوم پیشرفت همه‌جانبه کشور گفت: بیش از نیمی از زمان لازم برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز گذشته است؛بنابراین باید در زمان باقی‌مانده به صورت کارشناسی‌تر و متناسب‌تر اقدامات برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز برگزار شود.
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون ایران در افق 1404 مجلس تلاش‌های خوبی را در دوره نهم مجلس برای توسعه اقتصاد انجام داده و خوشبختانه این فراکسیون در مجلس دهم با تعداد اعضای بسیار بالا تشکیل شد.
زارع افزود: باید در زمینه هایی مانند سوق دادن تسهیلات بانکی به بخش صنعت و تولید بیشتر تلاش کرد البته در این رابطه قانون خروج از رکود مصوب شده و باید به طور کامل این قانون اجرایی شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: میزان نقدینگی در کشور بیشتر شده و رکود در بخش صنعت کشنده است و آمار بالای بیکاران گویای وضعیت رکودی است که باید با هماهنگی و تعامل تلاش کرد این مشکلات حل شود.
 
جامعه از وضعیت اقتصادی ناراضیست
جعفرپور،نماینده لارستان گفت: باید ایمان داشته باشیم که نتایج انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا هر چه که باشد تفاوتی برای کشور ما ندارد و از عمق دشمنی آنان نمی کاهد. دولتمردان تنها به فکر تقویت درونی اقتصاد کشور با الگوی اقتصاد مقاومتی و توجه به تقویت ارزش‌های ایرانی اسلامی در جامعه باشند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد:  این روزها سخن از مواجهه با FATF یا همان کارگروه ویژه مالی در سازمان مبارزه با پولشویی است. توافق برجام پیش روی ماست، درس بزرگ برجام علیرغم وفای به عهد و انجام تعهدات از سوی جمهوری اسلامی بدعهدی و بی‌اعتمادی به طرف مقابل به ویژه آمریکاست، درسی که باید در FATF به کار آید. دولت و مجلس باید هوشمندانه با پیش‌بینی حرکات احتمالی طرف مقابل و بدون هیچ گونه اعتماد و حسن ظنی مسیر پیوستن را طراحی کند.
وی گفت: نارضایتی جامعه از شرایط اقتصادی به ویژه در زمینه رکود و اشتغال زنگ خطری است که باید همه ارکان نظام به ویژه دولت و مجلس را متوجه سازد و با همدلی و همکاری تلاش‌های خود را در راستای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های داخلی سرعت بخشد.
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس با یادآوری مشکلات حوزه انتخابیه خود، ادامه داد:  از وزارت کشور می خواهم به منظور بهبود جریان اجرایی کشور تقویت و افزایش اختیارات اداری فرمانداری های ویژه از جمله فرمانداری ویژه لارستان را در دستور کار قرار دهند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مشکل بی آبی در حوزه انتخابیه این جانب جدی است، وزارت نیرو برنامه خود را برای آبرسانی به بخش های مختلف در حوزه انتخابیه این جانب به مردم اعلام کند؛ وزارت نفت نیز عقب‌ماندگی خود را در گازرسانی به همه بخش‌ها جبران و تسریع نماید.
جعفرپور تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی با اختصاص بودجه و اوراق سهام باند دوم جهرم  و بندرعباس را که نقش بسزایی در اقتصاد منطقه دارد را به پایان رساند همچنین اتصال ریلی به استان جنوبی کشور از طریق راه آهن شیراز، جهرم و بندرعباس را با جدیت مورد توجه قرار دهد.
وی افزود:  با اختصاص پزشک متخصص خدمات درمانی را در این منطقه محروم خنج تقویت شود همچنین در شهرستان گراش با احترام به تلاش‌های خیر بزرگ مرحوم حاج شیخ احمد انصاری، ادارات باقی مانده این شهرستان را مستقر و ساختمان سایت اداری شهرستان تکمیل شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: دولت در انجام طرح‌هایی که به صورت 50درصد تعهد مشارکت کرده به ایفای وعده داده شده اقدام کند و خیرین را دلسرد نکند؛ پردیس دانشگاه فرهنگیان واحد خاوران که وزیر در جمع مردم وعده داده با جدیت پیگیری شود همچنین دولت از تأسیس و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لارستان حمایت کرده تا امکان جذب سرمایه مردمی و اشتغالزایی مردم منطقه فراهم شود.
 
امنیت جانی و شغلی محیط بانان در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه موضوع امنیت جانی و شغلی محیط بانان از جمله مواردی است که در  لایحه حمایت از محیط بانان باید به صورت جدی به آن توجه کرد، گفت: هر چند این افراد به ظاهر ضابط قضایی هستند اما پشتوانه قانونی برای انجام وظایف خود ندارند.
اکبری ادامه داد: کم نیستند محیط بانانی که برای حفاظت از حیات وحش و منابع طبیعی کشور در مقابله با شکارچیان غیرمجاز  مجبور به استفاده از سلاح خود شدند به طوری که برخی از آنها بعد از درگیر شدن با شکارچیان متخلف و غیرمجاز در حال حاضر در زندان به سر می برند و حکم اعدام آنها نیز صادر شده است از این رو لازم است این افراد ضابط قضایی محسوب شوند تا بتوانند در مقابله و مواجهه با شکارچیان غیرمجاز از جان خود دفاع کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری 119 شهید محیط بان کشور، افزود: برای حفاظت بهتر از حیات وحش و منابع طبیعی کشور باید حمایت ها از محیط بانان کشور افزایش یابد.
شغل محیط بانی در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد
وی با بیان اینکه شغل محیط بانی باید در زمره مشاغل سخت و زیان آور، قرار گیرد، تصریح کرد: محیط بانان بدون حمایت‌های اقتصادی و قانونی جان خود را برای حفاظت از سرمایه های ملی برای نسل های آینده  هزینه می‌کنند.
انتقاد از کمبود محیط بان / لزوم توجه به افزایش نیروی محیط بان در لایحه حمایت از محیط بانان
نماینده مردم شیراز در مجلس دهم، از کمبود محیط بان در کشور انتقاد و بر لزوم توجه به افزایش نیروی محیط بان در لایحه حمایت از محیط بانان تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری کوهستانی است که دارای پوشش جنگلی و مراتع زیادی است از این رو نیاز است که تعداد محیط بانان کشور به استاندارد جهانی نزدیک شود؛ نیاز است محیط بانان و همچنین مناطق طبیعی کشور را به سیستم های هشداردهنده ای تجهیز کنیم تا تخلفات سریع تر به مراکز دیده بانی منتقل شود.
در بکارگیری محیط بان محدودیت وجود دارد/ ضرورت استفاده از ظرفیت جوامع محلی برای حفاظت از منابع طبیعی کشور
اکبری با بیان اینکه در بکارگیری محیط بان محدودیت وجود دارد، بر لزوم استفاده از ظرفیت جوامع محلی برای حفاظت بهتر از منابع طبیعی کشور تاکید کرد و گفت: بخشی از مسئولیت و نظارت بر منابع طبیعی کشور را باید به مردم واگذار کرد زیرا تا زمانی که از ظرفیت و پتانسیل مردم و جوامع محلی برای حفاظت از منابع طبیعی کشور استفاده نشود همچنان باید شاهد تخریب و افزایش تخلفات در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی کشور باشیم؛ این موضوع باید در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مردم زمانی که به این درک برسند که تخریب محیط زیست کشور به مثابه تضییع حقوق و منافع آنها است حفاظت از منابع طبیعی کشور را در اولویت قرار داده و با حساسیت و جدیت وارد این عرصه می شوند.
در میزان مجازات های شکارچیان غیرمجاز تجدیدنظر شود
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید بر اینکه در میزان مجازات های شکارچیان غیرمجاز باید تجدید نظر شود، تصریح کرد: این مجازات ها باید به روز شوند زیرا  میزان مجازات های مالی و کیفری این متخلفان کافی نیست البته به نظر می رسد برای حفاظت مناسب از منابع طبیعی کشور این مجازات ها به طور سالانه تغییر یابد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار