نخستین جشنواره مردمی خارک و رطب و خرما با همکاری شهرداری لار، جهاد کشاورزی لارستان با حضور مردم، باغداران و نخل داران و گروه ها و تشکل های مردمی در محل پارک شهر لار، برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 27 September 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:این جشنواره که دوشنبه شب برگزارشد از انواع محصولات و مواد غذایی که از خرما ودر خت نخل بدست می آید، اجرای برنامه های شاد هم به سبک و سیاق محلی در دستور کار داشت.
 
صمد کامجو یکی از اعضای شورای شهر لار گفت: با توجه به این که درخت نخل یکی از انواع درختان اصلی و بومی مناطق گرم و خشک و منطقه لارستان است محصولاتی که از آن ساخته می شود و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت عبارت بودند از: تولک، گله، پروند،ارش، جاروپشی و پنگی، مشب، اسپکو، پیری و ...که مورد استقبال مردم واقع شد.
 
مواد غذایی و شیرینی های متنوعی که از خرما ساخته می شود در این جشنواره به نمایش گذاشته شد از جمله خرما بریز، رنگینک، ترک ، دوشاب، چنگالو که برای مردم منطقه جنبه کاربردی داشت.
 
در حاشیه این نمایشگاه مردمی برنامه های شامل شعرخوانی به زبان لاری و همچنین شعرخوانی کودکان به زبان بومی منطقه، مسابقه در ارتباط با محصولات نخل، مراسم کلاه کنی که به تازگی به ثبت میراث معنوی فرهنگی رسیده، موسیقی محلی و... اجرا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار