احمدی نژاد به توصیه رهبر گوش بدهد و در انتخابات شرکت نکند خانواده قربانیان فاجعه منا از /دولت سعودی شکایت کنند/کجای FATF مشکل دارد؟/ همه کشورها با کمک چند کشور خاص صاحب فناوری هسته ای شده اند
کد خبر: ۳۰۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 27 September 2016
احمدی نژاد به توصیه رهبر گوش بدهد و در انتخابات شرکت نکند
به گزارش تابناک فارس:نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که احمدی نژاد باید از توصیه های رهبر معظم انقلاب تبعیت کند، گفت: با سابقه تقابل و قهری که از دولت گذشته سراغ داریم امیدواریم وی به توصیه های حضرت آیت الله خامنه ای گوش دهد و در انتخابات ورود پیدا نکند.
بهرام پارسایی با تاکید بر این که رهبر معظم انقلاب، خیر و صلاح مملکت را می خواهند و تشخیص ایشان کارشناسی شده است، اظهار داشت: احمدی نژاد که همواره ادعای تابعیت از رهبری را داشت، این جا در عمل نشان دهد، گرچه ما سابقه تقابل و قهر را در دولت قبل دیده ایم، ولی امیدواریم که این مساله دیگر تکرار نشود و ما شاهد این لجاجت ها نباشیم.
سخنگوی فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: امروز سیاست های کشور خصوصا در عرصه سیاست خارجی مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است، ما باید روند حرکت این دولت را ادامه دهیم زیرا اگر دولت های نهم و دهم تکرار شود، مشکلات عدیده سیاسی در کشور ایجاد می شود و ما دوباره به پله اول بر می گردیم و شاید هم وضعیت بدتر از این شود.
 
خانواده قربانیان فاجعه منا از دولت سعودی شکایت کنند
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است ورود خانواده‌های فاجعه‌دیدگان منا برای شکایت از عربستان سعودی بسیار تأثیرگذارتر از شکایت دولت ایران در مجامع بین المللی است، لذا باید از این طریق پیگیری‌های حقوقی ادامه یابد.
محمدجواد جمالی نوبندگانی،نماینده مردم فسا درخصوص آخرین وضعیت پیگیری حقوق خانواده‌های فاجعه دیدگان منا، گفت: جمهوری اسلامی در این خصوص به صورت کلی طرح دعاوی کرده است اما صرفا این شیوه جواب نمی دهد.
 
 کجای FATF مشکل دارد؟
نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مشخص شود کجای کار درخصوص بحث FATF مشکل دارد.
انصاری ادامه داد: دو موضوع چالشی در بحث FATF مطرح است که بیانگر مصادیق گروه‌های تروریستی و بحث مبادله اطلاعات است که وزیر اقتصاد اظهار داشتند، مصادیق گروه‌های تروریستی را شورای عالی امنیت ملی مشخص می‌کند و همچنین آقای طیب‌نیا درخصوص مبادله اطلاعات، تضمین‌های لازم را دادند.
انصاری گفت: بیشترین مطالبه مردمی در مراجعات و ملاقات با نمایندگان مشکلات بیکاری و رکود است و باید توجه داشت الحاق به معاهدات بین‌المللی می‌تواند پیامدهای خوب برای اقتصاد کشور داشته باشد که در خروج از رکود و رفع بیکاری موثر است.
وی ادامه داد: کشور برای اشتغالزایی نیازمند سرمایه‌گذاری است و باید برای انجام این مهم بسترها را فراهم کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای به هر بهانه‌ای می‌خواهند مردم را سرگرم مسائل فرعی کنند اما باید به دولت اعتماد داشت و با تعامل و همدلی زمینه رفع مسائل را فراهم کرد.
 
 همه کشورها با کمک چند کشور خاص صاحب فناوری هسته ای شده اند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها در سند استراتژیک امنیت ملی، امنیت خود را به امنیت رژیم صهیونیستی گره زده‌اند، گفت: طبیعی است که وقتی آمریکایی ها در سند به این مهمی چنین مسئله ای را مطرح می کنند قطعا در داشتن سلاح هسته ای آن ها نیز تحفظ می کنند.
مسعود گودرزی در خصوص اینکه رژیم صهیونیستی ۲۰۰ کلاهک‌ هسته‌ای دارد، اظهار داشت: در خصوص داشتن کلاهک هسته ای و سلاح هسته ای در رژیم صهیونیستی شکی نیست، برخی کشورها این موضوع را می دانند ولی نمیخواهد بپذیرند و با آن برخورد کنند.
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحث خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای عمدتا مخاطبش رژیم صهیونیستی بود و این موضوع آشکار است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رفتار دوگانه در برخورد با مسائل هسته ای برخوردی ریشه دار است حتی مجهز شدن برخی کشورها به سلاح هسته ای از طریق کشورهایی بوده است که در ظاهر به دنبال منعع گسترش سلاح هسته ای هستند.
گودرزی متذکر شد: هیچ کشوری دارای سلاح هسته ای را پیدا نمی کنید که بدون حمایت های فنی و سیاسی کشورهایی که در ظاهر داشتن سلاح هسته ای را منع می کنند، به دست آورده باشند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار