بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استان فارس با معرفی برگزیدگان این دوره و انتخاب نمایش «پنجاه و چهارمین سالگرد خسرو مرادی» و «چند روایت نامعتبر» برای راه‌یابی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۰۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 27 September 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم:شامگاه دوشنبه بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استان فارس با معرفی برگزیدگان این دوره و انتخاب نمایش  «پنجاه و چهارمین سالگرد خسرو مرادی» به کارگردانی آرمین حمدی‌پور و «چند روایت نامعتبر» به کارگردانی سید محمدهادی هاشم‌زاده برای راه‌یابی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به کار خود پایان داد.

با این انتخاب استان فارس امسال سه نماینده در جشنواره فجر دارد که نمایش «دا» به کارگردانی رضا طاهری برگزیده جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی که در خردادماه برگزار شد، جواز حضور مستقیم در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را به دست آورد.

پیش از معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر بیست‌وهفتم اجرای تئاتر ناگهانی در 3 دقیقه از سوی مجری برنامه پیشنهاد داده و اجرا شد و پس از یک اجرا بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: در صورتی که هنرمندان اجراکننده تئاتر ناگهانی بتوانند در 3 دقیقه یک مفهوم را بیافرینند جایزه نقدی 500 تا 300 هزار تومان را به آنها هدیه می‌دهد.

وی پس از دو اجرا که مفهوم خاصی را به مخاطب القا نمی‌کرد به روی صحنه رفت و گفت: هنر تئاتر فقط خنداندن یا گریاندن نیست، در هنر باید خلقت باشد و باید مفهوم و پیامی به مخاطب منتقل شود.

مریدی از همین فرصت استفاده کرد و از برگزاری رویداد هنر ناگهانی در روزهای 7 و 8 مهرماه در شیراز خبر داد. این رویداد ابتدا بنا بود بعد از عید فطر در شیراز برگزار شود که به دلیل ناهماهنگی‌هایی که به وجود آمد به مهرماه موکول شد.

در میان افرادی که برای این هنر ناگهانی داوطلب شدند، نادر شهسواری پیشکسوت تئاتر استان فارس نیز به چشم می‌خورد که به دلیل اجرای بخشی از یک تئاتر نوستالژیک مورد تشویق حضار قرار گرفت و توانست جایزه این رویداد ناگهانی را از آن خد کند.

پس از این بخش جذاب معرفی برگزیدگان انجام شد که با شور و شوق زایدالوصف گروه‌های تئاتری همراه بود، هنرمندان جوانی که از برگزیده شدن خود و دوستانشان آنچنان به وجد می‎آمدند که فضای سالن یکپارچه صدا بود.

در بخش کارگردانی آرمین حمدی‌پور کارگردان «پنجاه و چهارمین سالگرد خسرو مرادی»مقام اول کارگردانی را کسب کرد. جایزه مقام دوم کارگردانی به طور مشترک به پیمان زبرجدی برای نمایش دو زیست و هادی امامی مقدم برای نمایش نارکولپسی رسید و سید محمدهادی هاشم‌زاده برای نمایش «چند روایت نامعتبر» و نوید جعفری کارگردان «پره پروانه پولادی» که هر دو از گروه هنری چهل تنان شیراز هستند، سوم شدند.

در بخش بازیگری نقش  زن زهرا استواری برای نمایش نارکولپسی اول شد که با بغض این جایزه را به مادرش هدیه کرد. شیما پور سهم‌الدین از نمایش کندو مقام دوم و مژده غازی بازیگر چایی راند آخر به مقام سوم رسید.

در بازیگری نقش اول مرد، ایمان دبیری برای بازی در «پنجاه و چهارمین سالگرد خسرو مرادی» جایزه اول را کسب کرد گه جایزه‌اش را به پسر و همسرش هدیه کرد. عبدالخالق استواری برای نمایش نارکلوپسی و محمد پورزند برای بازی در پره پروانه پولادی به طور مشترک دوم شدند و جایزه سوم به امیر خواجه میرکی بازیگر نمایش چند روایت نامعتبر و بهنام مرادی از نمایش اسب قاتلین رسید.

در بخش نویسندگی آرمین حمدی‌پور نویسنده «پنجاه و چهارمین سالگرد خسرو مرادی»، سعیدرضا خوش شانس نویسنده «پره پروانه پولادی» و پیمان زبرجدی نویسنده «دو زیست» به ترتیب اول تا سوم شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار