کارگردان پیشکسوت تئاتر کشور گفت: بزرگان تئاتر عاشقند اما نمی توانند نان عشق بخورند زیرا هنرمندان نیز مانند دیگرمردمان باید غذا بخوردند.
کد خبر: ۳۰۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 25 September 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: هادی مرزبان عصر یکشنبه در نشست خبری جشنواره تئاتر فجر استان فارس، گفت: بزرگترین مشکل تئاتر کشور پول است، در این کشور عاشق تئاتر زیاد داریم اما بزرگی مانند نصیریان نمی تواند نان عشق به تئاتر را بخورد.

وی ادامه داد: هنوز پس از سه ماه از به صحنه رفتن «تئاتر بازار عاشقان» وعده هایی که از جانب مسئولین داده شده عملی نشده در حالیکه برای این کار و «تانگوی تخم مرغ داغ» راهی بیمارستان شدم.

این کارگردان تئاتر کشور افزود: من ننگم می آید برای حمایت از کارم از چلوکبابی به عنوان اسپانسر استفاده کنم.

مرزبان در ارزیابی آثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس نیز گفت: از ضعیف و خیلی ضعیف تا آثاری که مخاطب را شگفت زده می کند در این جشنواره دیده می شود، اهالی تئاتر شهرستان خودجوش کار می کنند زیرا الگویی آنچنانی مانند تئاتری های مرکز ندارند.

وی تصریح کرد: الگوی تئاتری های شهرستان سریال های درجه چندم تلویزیون است که در بخش کارگردانی دستکم حرفه ای نیستند.

داور جشنواره تئاتر فجر فارس با اشاره به آثار دانشجویی شرکت یافته در این جشنواره نیز گفت: کارهای تجربی فوق العاده ای در مقایسه با کشور در شیراز دیده ام، دانشجویان علیرغم حرفه ای ها وقت و عشق تجربه دارند، البته بازیها هم گاهی خود دیده شدند.

مرزبان تاکید کرد: نطقه قوت آثار در بازی ها است اما متن های بومی کم دیده شد و انچه که موجود است دچار شتر،گاو پلنگ شده اند اما در مجموع در بخش بازیگری آثار بدی دیده نشده است.

وی با اشاره به سابقه طولانی استان فارس در معرفی بزرگان نمایش کشور نیز یادآور شد: فارس در بحث نمایش در وضعیت خوبی قرار دارد و جوانان خوش فکری دارند که باید دانست جشنواره نیز محل برخورد اندیشه ها است، امیدوارم آنها که مقام می آوردند با این تصور که درجه بندی نشده اند به روحیه انها خدشه وارد نشود فراموش نکنیم قرار است همه تئاتر کار کنیم و برای تئاتر تلاش داشته باشیم.

کارگردان تئاتر کشور تاکید کرد: مسئولین تئاتر در فارس به خوبی از عهده کار برآمدند زیرا فارس از بسیاری استانهای دیگر با فاصله قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار