رئیس اداره دوره اول ابتدایی و پیش‌ دبستانی آموزش و پرورش استان فارس از راه‌ اندازی دوره پیش‌ دبستانی در تمام مدارس روستا های سراسر استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 13 September 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:فرحناز عمادی رئیس اداره دوره اول ابتدایی و پیش‌دبستانی آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به ابلاغ وزارت آموزش و پرورش در رابطه با پیش‌ دبستانی‌ ها گفت: براساس تفاهم ‌نامه آموزش پرورش، تمام نهاد ها باید با مجوز آموزش و پرورش اقدام به راه ‌اندازی پیش‌ دبستانی کنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما جلوگیری از افت تحصیلی است، ادامه داد: بیشترین افت و ترک تحصیل را در دوران ابتدایی داریم و برای جلوگیری از این افت تحصیلی باید تعامل کنیم.
عمادی با اشاره به پراکندگی اقوام در استان فارس و دانش‌آموزان دو زبانه عنوان کرد: یکی از احتمالات افت تحصیلی را دو زبانه در نظر گرفتیم و با برقرای دوره آمادگی پیش از شروع دوره ابتدایی در صدد رفع این مشکل برآمدیم.
 
وی خاطر نشان کرد: یک دوره یک ماهه گویش و دوره چند ماهه زبان معیار برای دو زبانه در استان انجام می ‌شود که از اردیبهشت شروع و در شهریور پایان می ‌یابد.
 
رییس دوره اول ابتدایی و پیش‌دبستانی گفت: با توجه به اینکه دوره پیش ‌دبستانی اجباری نیست در روستا ها به دلیل هزینه‌ ها توسط والدین پیگیری نمی ‌شود و برای رفع این مشکل راهکار هایی ارائه شده است.
 
رئیس اداره دوره اول ابتدایی و پیش‌ دبستانی آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه محتوای دوره پیش‌ دبستانی در استان فارس بومی‌ سازی شده است، تصریح کرد: پارسال محتوای کتاب‌ های پیش‌دبستانی 2 یعنی رده سنی 6-5 بومی سازی شد و امسال این بومی ‌سازی برای پیش ‌دبستانی 1 یعنی رده سنی 5-4 سال انجام شده و چهارساله‌ ها کتاب‌ های با محتوای بومی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار