از مهر ماه امسال دانش ‌آموزان خارجی در این مدرسه شروع به تحصیل می‌کنند و ممنوعیتی برای ثبت نام دانش‌آموزان ایرانی در این مدرسه وجود ندارد.
کد خبر: ۲۹۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 13 September 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد گودرزی مسئول اتباع خارجی در آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه ساخت مدرسه ‌ای با محوریت اتباع خارجی برای نخستین بار در استان فارس اتفاق افتاده است، گفت: این مدرسه در نقطه‌ ای از شهر ساخته شده که بیشترین تراکم جمعیت اتباع خارجی را دارد.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران نسبت به دیگر کشور ها نگاه ویژه ‌ای به اتباع خارجی دارد، افزود: تمام شرایط، قوانین و ضوابط ثبت نام و تحصیل مطابق با قوانین سایر مدارس ایران است و هیچ تفاوتی با دیگران مدارس ندارد و خدمات کاملا یکسان است.
گودرزی ادامه داد: دانش آموزان خارجی نخبه با رعایت قوانین و صدور مجوز می‌توانند مانند دیگر دانش‌آ موزان نخبه در مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی استان فارس تحصیل کنند.
وی با اشاره به شرایط ثبتنام در مدرسه 14 کلاسه ویژه اتباع خارجی بیان کرد: بر اساس شیوه‌ نامه‌ ثبت‌نامی که مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ کرده این دانش ‌آموزان ثبت نام می ‌شوند و دانش ‌آموزان بدون مجوز نیز با مراجعه به دفاتر کفالت و دریافت معرفی‌نامه می ‌توانند ثبتنام کنند.
مسئول اتباع خارجی در آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: اقدامات دیگری مانند ساخت کانون و دیگر مراکز آموزش برای دانش‌ آموزان اتباع خارجی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در دست اقدام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار