فرماندار ویژه فسا از حضور نماینده وزیر دفاع در این شهرستان برای پیگیری مطالبات کارگران کارخانه قند فسا خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 13 September 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:سلیمان کرمی با اشاره به جلسه هفته گذشته وی و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان اتکا، درباره تعیین وضعیت کارخانه قند این شهر، اظهار داشت: جزئیات هنوز مشخص نشده است اما محور اصلی بحث مطالبات کارگران و احیای دوباره این واحد تولیدی بود.

وی با اشاره به سابقه 20 تا 24 سال خدمت کارگران فصلی این کارخانه، افزود: باید به وضعیت این کارگران رسیدگی و توجه شود و این موضوع با بازگشت دوباره کارگران به کار یا پرداخت حق‌ و حقوقشان پیگیری می‌شود.

موضوع فروش کارخانه قند فسا تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود

کرمی با بیان اینکه موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، بحث فروش کارخانه قند فسا به بخش خصوصی بود، عنوان کرد: نشست‌ها و جلساتی در این مورد برگزار شده و کارهای واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی در حال انجام است و تا یک ماه آینده این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

این مسؤول در پاسخ به گفته خبرنگار فارس مبنی‌ بر اینکه در سال‌های اخیر در کشور، در مواردی کارخانه‌هایی که در شهرها واقع و به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، از بین رفته و با همکاری مالک کارخانه و شهرداری، زمین کارخانه تغییر کاربری داده و تفکیک شده است؛ یعنی در عمل با فروش کارخانه‌ها به بخش خصوصی، آن‌ها از بین رفته‌اند، گفت: این موضوع در جلسه ما با رئیس سازمان اتکا مطرح شد.

احیای دوباره کارخانه قند شرط ما برای واگذاری آن به بخش خصوصی است

فرماندار ویژه فسا ادامه داد: یکی از شروط ما برای واگذاری کارخانه به بخش خصوصی، احیای دوباره کارخانه و برگشت چرخه چغندر است و با تأکید بر حقوق کارگران و فعال کردن چرخه تولید و به‌تبع آن اشتغال، این مورد در صورت‌جلسه قید شد.

کرمی ادامه داد: خرید صرف این کارخانه تنها به‌منظور فروش آهن‌‌آلات و دستگاه‌های آن و سپس تفکیک زمین، به سود بخش خصوصی نبوده و توجیه اقتصادی نداشته و قابل حمایت نیست.

تفکیک زمین کارخانه پس از واگذاری آن به بخش خصوصی قابل دفاع نیست

این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: احیای دوباره کارخانه قند در صورت‌جلسه دیدار ما و نماینده شهرستان با رئیس سازمان اتکا آمده است و ما حتی پس از فروش کارخانه نیز، بخش خصوصی را مدیریت و هدایت کرده و قضیه تفکیک زمین کارخانه پس از واگذاری آن به بخش خصوصی، به‌هیچ‌عنوان قابل دفاع نیست.

سفر نماینده وزیر دفاع به فسا برای بررسی وضعیت کارگران کارخانه قند

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی‌ بر اینکه 180 کارگر فصلی کارخانه قند با سابقه بیشتر از 15 سال کار در کارخانه و سن بالای 50 سال تا چه زمانی باید منتظر تعیین تکلیف خود باشند، که یا به سر کارشان بازگردند یا بازنشسته و مستمری‌بگیر شوند؛ گفت: در روزهای اخیر نماینده وزیر دفاع برای پیگیری مطالبات کارگران به این شهرستان سفر کرد.

نماینده دولت در این شهرستان با اشاره به حضور نماینده وزیر دفاع در فسا برای پیگیری مطالبات کارگران کارخانه قند، اضافه کرد: وی به‌صورت ویژه به دستور وزیر دفاع به این شهرستان آمد تا نخست، حق‌وحقوق کارگران و سپس فروش کارخانه را بررسی کند.

این مسؤول بیان کرد: درباره فروش کارخانه ما تأکید کرده‌ایم که ابتدا حق‌وحقوق کارگران پرداخت شود که جزئیات این موضوع نیز بررسی‌شده از جمله اینکه در حال‌ حاضر تصمیم بر این است که به‌عنوان‌مثال حق سنوات و حقوق و بیمه‌ها را خریدار یا فروشنده، با چه سازوکاری پرداخت کنند که این‌ها همگی برای حمایت از کارگران است.

کرمی در پایان با اشاره به حمایت مسؤولان این شهرستان از حقوق کارگران، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا اوایل مهرماه آینده، وضعیت کارگران و کارخانه قند فسا مشخص شود و مردم آگاه باشند که ما با جدیت پرداخت حق‌وحقوق کارگران این کارخانه را پیگیری می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار