در سال 95 و سالهای فعالیت دولت تدبیر و امید با انجام مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی به همت خانواده ها و مشارکت جونان دختر و پسر و حمایتهای مسئولان رونق گرفت و ورزش خاش بر مدار توسعه واقع شد.
کد خبر: ۲۹۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 10 September 2016

توجه ویژه و حمایتهای بخشداری مرکزی و اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش در سالهای فعالیت دولت تدبیر و امید از ورزش سبب گردیده که ورزش خاش در مقایسه با دیگر شهرهای استان از فروغ بالاتری برخوردار شود.

ورود شهرداری خاش هم به بخشی از موفقیتهای ورزش خاش کمک کرد بطوری که در دو سال متوالی تیم ووشوی جوانان شهرداری با سرپرستی عبدالوحید هاشمزهی و سرمربی گری مرحوم عبدالحمید زرک زهی فاتح لیگ برتر کشور در این رشته بود و سپس با حمایتهای بخشداری و سایر دستگاهها توانست در مسابقات بین المللی مسکو نیز برای کشور افتخار کسب نماید.

نادر میربلوچزهی رئیس هیئت ورزشهای بومی و محلی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا گفت: ورزش خاش در سه سال از فعالیتهای دولت تدبیر و امید توانسته به جایگاه برتر خود برسد و هم اینک شاهد ارتقا و رشد فعالیتهای ورزشی و پرورش استعدادها در این منطقه محروم هستیم.

وی از مرحوم عبدالحمید زرکزهی مدال آور مسابقات آسیایی بعنوان یک چهره شاخص و الگویی موفق در ورزش کشور یاد کرد و افزود: خاش توانسته این فرد موفق را به جامعه ایران و آسیا معرفی کند لذا افراد دیگری هم هستند که همین توانمندی و غیوری و دلاورمردی را دارند و به خوبی می توانند ارزشهای والای خود را نشان دهند.

بخشدار مرکزی شهرستان خاش با اشاره به اهمیت انجام فعالیتهای فرهنگی و ورزشی در جهت تامین سلامتی افراد جامعه گفت: با تلاشهای صورت گرفته تاکنون دهها عنوان مسابقه فرهنگی و ورزشی ملی، استانی و محلی در شهرستان خاش برگزار و زمینه برای اعزام ورزشکاران توانمند منطقه به مسابقات مختلف کشوری و منطقه ای فراهم گردیده که در این عرصه ورزش خاش بسیار خوش درخشیده است.

مجتبی شجاعی افزود: مسابقات دوچرخه سواری، فوتسال آقایان و بانوان، کاراته بانوان، بوکس، پرورش اندام، کشتی، کوهنوردی و همایش های پیاده روی خانوادگی، فوتبال، کونگ فو و غیره تنها در هفته دولت برگزار شد که این امر نشان می دهد ورزش خاش رو به پویایی و نشاط است و بایستی قدم ها را استوارتر و جدی تر برداشت تا شاهد بروز استعدادهای برجسته و توانمندی های ورزش خاش در ابعاد مختلف باشیم.

وی ادامه داد: شهرستان برای نخستین بار میزبان مسابقات هندبال بانوان منطقه شش کشور در رده جوانان خواهد بود.

شجاعی اظهار داشت: این بازیها با حضور تیمهای یزد، کرمان و بخشداری مرکزی خاش به عنوان‌ نماینده استان سیستان و بلوچستان در این شهرستان انجام و با قهرمانی تیم خاش به پایان رسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش گفت: موفقیتهای بانوان ورزشکار خاشی در سطح استان در سالهای اخیر بالاخص رشته های رزمی و والیبال و فوتسال و کوهنوردی و سایر رشته ها شهرستان خاش را به عنوان قطب ورزش بانوان مطرح نموده است.

عبدالغفور قلندرزهی بیان کرد: برگزاری دومین همایش بزرگ بانوان بخش مرکزی و اولین همایش تبیین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه بانوان مشاوران بانوان و خانواده فرماندار و نماینده مردم خاش در گرامیداشت هم از برنامه های شاخص اداره ورزش و جوانان خاش با حمایتهای فرماندار و بخشداری مرکزی است.

وی تصریح کرد: راه اندازی مدرسه فوتبال پرسپولیس با همت و تلاش علاقمندان به رشته به خوبی توانسته در پوشش برنامه های طرح اوقات فراغت و نیز اجرای برنامه های متنوع ورزشی برای کودکان و بچه های مدرسه ای موفق عمل کند.

رئیس اداره ورزش و جونان شهرستان خاش گفت: با توجه به اهمیت ورزش در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برنامه های ورزشی اجرا می گردند و اداره ورزش و جوانان توانسته 31 هیات در بخش آقایان و زیر مجموعه آن و 9 هیات فعال در بخش بانوان را مدیریت کند که هم اینک 23 هیات آقایان فعال می باشند.

عبدالغفور قلندرزهی افزود: 246 نفر در قالب رئیس هیات و نائب رئیس، دبیر کمیته داوران، کمیته مربیان و در بخش آقایان و در بخش بانوان نیز 26 نفر مسئول امور بانوان و مربی، داور و غیره با اداره ورزش وجوانان بطور افتخاری همکاری دارند.

وی اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی شهرستان خاش تا سال 95 بالغ بر 57 صدم متر مربع می رسد.

قلندرزهی شمار ورزشکاران سازمان یافته در سال 94 بالغ بر 2700 نفر و رشته های مدال آور را ووشو، بوکس، کشتی، وزنه برداری، پرورش اندام، کونگ فو و غیره عنوان کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خاش کمبود اعتبارات ورزشی و نبود اسپانسر جهت حمایت از ورزشکاران را مهمترین معضل در مسیر توسعه فعالیتهای ورزشی عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: اداره ورزش و جوانان تاکنون با اعتبارات بسیار ضعیف توانسته گامهای بسیار موثری را در حمایت از رشته های مختلف بردارد که برنامه های ادارات شهرستان می تواند در راستای حمایت از جوانان با استعداد از طریق حمایت رئیس شورای ورزش "فرماندار شهرستان" موثر باشد.

قلندرزهی گفت: با توجه به اینکه کارخانه سیمان شهرستان می تواند تیم های ورزشی را حمایت کند ولی متاسفانه تاکنون هیچگونه حمایتی را از ورزشکاران بالخصوص قهرمانان نداشته و تنها شهرداری و شورای شهر و بخشداری مرکزی خاش بیشترین حمایت در مبحث فعالیتهای ورزشی و حمایت از تیم ها را داشته اند.

وی افزود: با همکاری این دستگاهها و نهادها و همت ورزشکاران پرتوان خود توانستیم در سال 94 رتبه اول استان را کسب و اداره ورزش خاش در هر دو حوزه جوانان و ورزش بعنوان دستگاه نمونه استان انتخاب و لوح سپاس توسط وزیر و معاون وزیر ورزش به رئیس این اداره اهداء گردید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار